כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
משבר בכשירות צה"ל?

הפגישה החשאית של הנשיא הרצוג עם טייסים ומילואימניקים

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד ביום ראשון האחרון בחשאי עם קבוצת טייסים ואנשי מילואים מקבוצת אחים לנשק. הפגישה התקיימה ברקע ההתרעות של הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר על משבר הכשירות בצה"ל

הפגישה החשאית של הנשיא הרצוג עם טייסים ומילואימניקים
מחאת אחים לנשק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד ביום ראשון האחרון בחשאי עם קבוצת טייסים ואנשי מילואים מקבוצת אחים לנשק שהודיעו באחרונה על הפסקת התנדבותם בצה"ל.

על פי הדיווח ב'וואלה', הפגישה התקיימה ברקע ההתרעות של הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר על משבר הכשירות בצה"ל. בבית הנשיא לא דיווחו על קיומה של הפגישה וגם באחים לנשק שמרו על חשאיותה.

במהלך הפגישה המילואימניקים שטחו את תחושותיהם בפני הנשיא והציגו בפניו את המידע על היקפי הפסקת ההתנדבות בצה"ל. עוד אמרו המקורות כי הרצוג הביע חרדה גדולה מהמצב במדינה וביקש שהמוחים נגד הממשלה ישקלו מחדש את החלטתם להפסיק להתנדב.

בנוסף, הנשיא עדכן על מאמצי ההידברות והפשרה מול הממשלה. מלבד הרצוג, השתתפו בפגישה גם מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי, ראש הסגל דקלה שיינפלד, ועובד יחזקאל - מזכיר הממשלה לשעבר שמנהל בחודשים האחרונים עבור הנשיא את שיחות ההידברות.

מאחים לנשק נמסר בתגובה: "לאור הצהרות השקר של רה"מ נתניהו בנוגע לכשירותו של צה"ל, וניסיונו להסתיר מהציבור את עומק המשבר בצבא, במחאת המילואימניקים מקיימים פגישות עם בכירים במערכת הציבורית על מנת לשקף את תמונת המצב האמיתית בצבא".

יצחק הרצוג אחים לנשק הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד