כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
נולדה בגודל מד חום

הפעוטה ששרדה נגד כל הסיכויים שוחררה לביתה

מ' נולדה פגה בשבוע ה-23 להריונה של האם במשקל 280 גרם בלבד, אחותה התאומה לא שרדה. אחרי 200 ימים היא שוחררה מבית החולים בריאה ושלימה | מדובר בפגה במשקל הנמוך ביותר שהצליחה לשרוד ולהשתחרר מבית החולים

הפעוטה ששרדה נגד כל הסיכויים שוחררה לביתה
אילוסטרציה צילום: unsplash

פעוטה שנולדה בשבוע 23 במשקל 280 גרם - שרדה נגד כל הסיכויים: ביום שני שוחררה מבית החולים 'ספרא' לילדים בשיבא תל השומר הפגה שנולדה במשקל הנמוך ביותר והצליחה לשרוד. מ', שהוריה מגיעים מהרשות הפלסטינית, היא תאומה לאחותה שנולדה במשקל של כ-400 גרם, אך למרבה הצער היא לא שרדה ונפטרה אחרי כחודשיים.

מ' אושפזה במשך קרוב ל-200 ימים ונזקקה לטיפולים אינטנסיביים שכללו הנשמות, עירויים וניתוחים. בתמונות ניתן לראות כי גודלה היה קטן יותר ממדחום או מכף יד.

מתוך 'כאן חדשות'.

פרופסור ציפי שטראוס, מנהלת מחלקת פגים וילודים בבית החולים סיפרה ל'כאן 11' כי "רק חמישה אחוזים מפגים שנולדים בשלב זה של ההיריון - שורדים, מפני שכלל המערכות עוד לא בשלות". בכך מדובר בפגה במשקל הנמוך ביותר שהצליחה לשרוד ולהשתחרר מבית החולים.

עם שחרורה מבית החולים לאחר יותר מחצי שנה של אשפוז אינטנסיבי משקלה הוא כ-3.5 קילוגרם והגיל המתוקנן שלה הוא חודשיים וחצי, וכעת היא נושמת ואוכלת כרגיל. "אחרי מאבק של חודשים - הגענו אל יום השחרור" אמרה פרופסור שטראוס.

פעוטה פג ספרא בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד