כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
זן חדש מסתובב באירופה ובארה"ב

הקורונה חוזרת? יותר ישראלים מעידים שנדבקו שוב

זן חדש של אומיקרון מתפשט במהירות והגיע גם לישראל. ישראלים רבים שחוזרים מחו"ל נמצאים מאומתים. החשש העיקרי הוא בבתי האבות, שם הקשישים נמצאים בסכנת חיים

הקורונה חוזרת? יותר ישראלים מעידים שנדבקו שוב
אילוסטרציה צילום: unsplash

האם הקורונה חוזרת? בשבועות האחרונים נרשמה עלייה בתחלואה בקורונה בעיקר בבתי אבות ומרכזים גריאטרים, שם עורכים עדיין בדיקות לקשישים. הערכות המומחים הן שעדיין לא מדובר בהתפרצות, אך המבוגרים נמצאים בסכנת חיים. 

לפי הדיווח של קטי דור ב'כאן 11', מדובר בזן EG.5 ממשפחת האומיקרון, שמתפשט באירופה, באנגליה ובארצות הברית. הוא גורם לאשפוזים בניו יורק בשבועות האחרונים. זה הזן שכנראה הגיע לישראל וההערכות מדברות כי בין 20 ל-40 אחוז מתחלואת הקורונה בישראל הוא מאותו זן מדבק שמתפשט במהירות.

לא ניתן לדעת את היקף התחלואה שכן משרד הבריאות כבר לא עוקב אחר ולא רושם. הבדיקות אם מתבצעות הן באופן עצמאי על ידי החולים שחשים בתסמינים מבצעים בדיקת אנטיגן ומגלים שחלו ומטפלים בעצמם. רוב האוכלוסייה כבר מורגלת ולא נכנס לסטרס בעקבות התחלואה.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו עדויות בימים אחרונים מישראליים רבים שחזרו מחופשה משפחתית בחו"ל, חשו בתסמינים כעבור כמה ימים, ביצעו בדיקה ונמצאו מאומתים, מה שאכן מעיד על תחלואה קצת מוגברת מהתקופה האחרונה, אולם עדיין לא מדברים בישראל על גל שיוצא משליטה. למרות האשפוזים בבתי החולים מדובר בכמות מזערית של חולים שבתי החולים יכולים לעמוד בה.

כותב השורות שם לב לכך שיותר אנשים חזרו לאחרונה לעטות מסכות במבנים סגורים ובתחבורה ציבורית מחשש להידבקות באותו זן שמתפשט במהירות וחוששים מפניו.

קורונה אומיקרון מוטציה בתי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד