כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
החשש ממשבר חוקתי

המפכ"ל: "יש לנו מצפן אחד והוא החוק" | בן גביר: "הממשלה תכתיב מדיניות"

המפכ"ל קובי שבתאי אמר היום בטקס חילופי מפקד מג"ב בצל החשש ממשבר חוקתי בעקבות הדיון הצפוי בבג"צ בעניין החוק לצמצום עילת הסבירות שעבר בכנסת, כי "כל עוד אני מפקד על המשטרה, יכריע הדין והיא תפעל רק על פיו" | בן גביר השיב: "מי שנבחר צריך להכתיב מדיניות"

המפכ"ל: "יש לנו מצפן אחד והוא החוק" | בן גביר: "הממשלה תכתיב מדיניות"
בן גביר ושבתאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפכ"ל קובי שבתאי נשא היום (רביעי) נאום בטקס חילופי מפקד מג"ב, על רקע החשש ההולך וגובר ממשבר חוקתי במסגרתו תצטרך המשטרה לבחור בין החלטת בית המשפט לממשלה.

המפכ"ל אמר: "אני אומר את זה באופן שלא משתמע לשתי פנים: למשטרה יש רק מצפן אחד - החוק והדין תמיד. כל עוד אני מפקד עליה יכריע הדין והיא תפעל רק על פיו. נלחמתי ואלחם בכל הכוח בשביל להבטיח שכל כוח שיטור יהיה כפוף למג"ב ולמשטרת ישראל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השיב לדברים אלו בנאומו: "נפעל בצורה ממלכתית ולפי הדין. והדין, החוק ועקרונותיה של הדמוקרטיה במדינת ישראל מלמדים שהעם הולך לקלפי ואומר את דברו. מי שנבחר צריך להכתיב מדיניות והיא זו שצריכים כולם לפעול בהתאם לכלליה. ככה זה בדמוקרטיה. אנשים הולכים לבחירות, פוליטיקאים נבחרים – והמדיניות שהם מכתיבים צריכה להוביל את כולם".

המפכ"ל שבתאי התייחס אף לסוגיית הקמת המשמר הלאומי, ופנה לבן גביר: "אחרי שלמדת היטב את היכולת והעוצמה של החיל הזה, מג"ב, אני בטוח שאתה מבין מקומו של המשמר הלאומי תחת מג"ב".

בן גביר בתורו השיב: "הוועדה להקמת המשמר הלאומי, ברשות המנכ"ל שלנו, תגיש לי בעזרת השם את המלצותיה ובקרוב נוכל להקים במלאכת השינוי הנדרשת. הוועדה עושה עבודה רצינית ומקצועית ולמרות שהשעה דוחקת, אני מבקש שהיא תשלים את מלאכתה לאחר שבדקה את כל היריעה".

איתמר בן גביר קובי שבתאי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד