כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"אוסף של כנופיות רחוב"

הרשת סוערת: נשות 'אחים לנשק' הציקו לחרדים באוטובוס • תיעוד

אירוע של התרסה ופרובוקציה מצד נשות תנועת המחאה 'אחים לנשק' בקו אוטובוס חרדי, מעורר סערה וגורר תגובות חריפות נגד המחאה שהחלה נגד הרפורמה המשפטית והתפזרה לשנאת ורדיפת חרדים. מהתגובות: "מנוולים חסרי לב ומוסר בסיסי". וגם, "תמונות כאלו היו הגיוניות בגרמניה"

הרשת סוערת: נשות 'אחים לנשק' הציקו לחרדים באוטובוס • תיעוד
מתוך הפרובוקציה באוטובוס צילום: צילום מסך

זו כבר לא מחאה נגד הרפורמה המשפטית. כשהכנסת בפגרה והחקיקה מוקפאת, ארגוני המחאה בסיוע התקשורת מצאו להם נושא חדש - כביכול הדרת נשים באוטובוסים. בימים האחרונים מתנהל מסע הסתה והשחרה של המגזר החרדי באמצעות סיירת של נשים שעולות לקווים שמיועדים למגזר החרדי בלבוש פרובוקטיבי, מתיישבות במכוון בכסאות הקדמיים ומנסות למשוך אש, מתעדות איך כביכול חרדים השפילו/הסיטו מבט ושולחות לתקשורת שמלבה את השנאה והקיטוב בין המגזרים. 

במסגרת הקמפיין עלו אמש נשות תנועת המחאה 'אחים לנשק' לקו אוטובוס שבו נסעו בחורים חרדים צעירים והחלו לשיר באוזניהם למרבה האירוניה - "הבאנו שלום עליכם", כשהם כלואים באוטובוס באמצע נסיעה ונאלצים לחסום את אוזניהם בשל הסיטואציה המתריסה.

נשים מתנועת אחים לנשק מתגרות בצעירים חרדים באוטובוס

התיעוד שהופץ ברשת זכה בשעות האחרונות למתקפות מימין ומשמאל נגד המעשה הפרובוקטיבי המכוער שאין לו שום תכלית, מלבד שנאה, רשעות ואכזריות. 

"אשמח שמי מהמפגינים יציג דבר אחד טוב שיוצא מריכוז הרוע הזה", הגיב כתב 'בחדרי חרדים' אבי גדלוביץ'. מגיש 'ערוץ 14', שמעון ריקלין התחלחל וכתב: "ראיתי את הסרטון של חבורת הפורעים בשם אחים לנשק מציקים לחרדים. ורציתי לומר שהם מנוולים חסרי לב ומוסר בסיסי. ועוד רציתי לומר שתמונות כאלו היו הגיוניות בגרמניה. לא במדינת היהודים".

כתבת 'מקור ראשון', עטרה גרמן הגיבה וכתבה: "מבין שלל האמירות החמורות, המיצגים המזעזעים, והצעדים ההזויים, זו שעתם המכוערת במיוחד של אנשי אחים לנשק. הפגנה כלפי אנשים, בשר ודם, שמחזיקים באמונה, ולהעליב ולפגוע בכבודם, זה בתחתית הרשימה".

יקי אדמקר מ'וואלה' הגיב: "‏סוף סוף האנשים האלה חושפים את פרצופם שנאה שנאה שנאה. כל מילה נוספת מיותרת". משה גלסנר, מגיש 'קול ברמה' כתב בתגובה: "‏מילים גבוהות על ערכים, ובפועל - חבורה נאלחת, שחוץ מרשעות ושנאה (עם חיוך אווילי מרוח), אין להם שום מרכולת. גועל נפש!".

כתבת 'משפחה', ציפי ירום-דיסקינד הגיבה וכתבה: "כשבלעם הרשע ראה שלא הצליח לקלל את בני ישראל, הוא יועץ לבלק לשלוח את הנשים להחטיא אותם. זה נגמר במגיפה עם 24,000 הרוגים. הנשים האלה הן טים בלעם. וכמו אצל אורוול, שלום הוא מלחמה".

"אויבים לנשק", כתב אבי רבינא מ'קו עיתונות'. "הכרתי עד היום מעט מאוד יהודים עם כזו שנאה. מפקפק ביהדותם". כתב 'כאן', עומרי חיים לא נשאר אדיש למול התיעוד המביש וכתב: ""הבאנו שלום עליכם" | קבוצת "אבירי דמוקרטיה" מציקים במפגיע לחרדים - עם חיוך על הפנים. איזה ימים אלה - יש מי שמותר לו הכל ומי שנגדו הכל מותר". הוא הוסיף וחידד, "זכותו של אדם לזמר היכן שירצה, זכותו של אחר לא לאהוב את זה ולעזוב את המקום באין ברירה אחרת. אבל ה"דווקא" הזה שנראה שעולה מהתיעוד הזה - פשוט הופך את הבטן".

כתב 'קול ברמה', מנדי ריזל הגיב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תתארו לכם גרמנים עולים לאוטובוס של יהודים ומתחילים להקניט אותם בשירים - והכל מתוך סטריאוטיפים ודעות קדומות. היו פה גינויים מקיר לקיר. אז הסרטון של אחים לנשק באוטובוס של החרדים מזעזע לא פחות. ביריונים, חלאות מדושני עונג שיותר מידי משעמם להם בחיים. להקיא מכם".

הסופר יובל בלומברג, הזדעזע גם הוא מהתיעוד וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "התחושה היחידה שיש לי מצפייה בוידאו הזה, היא סלידה עמוקה ובחילה מהאספסוף של המחאה. אוסף של כנופיות רחוב, שמחפשות בנרות את הפרובוקציות והאלימות. איך אדם בעל מצפון מסוגל לראות זה ועדיין להרגיש חלק מהריקבון הזה? איזה אדם הגון מסוגל לשבת מול זה ועדיין לזהות את עצמו עם סוג מחאה כל כך שפל? זו הדרך שלכם? זה באמת מה שהפכתם להיות?". כך בלומברג.

אחים לנשק פרובוקציה שירת נשים אוטובוס שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 94 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד