י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
שמחה גדולה באוניברסיטה

סטודנטים יהודים יקבלו לראשונה ארוחות כשרות

לראשונה, סטודנטים יהודים באוניברסיטת נוטינגהאם בבריטניה יוכלו לקבל ארוחות כשרות במגורים ובחנויות בקמפוס. ארוחות ביתיות יוכנו על ידי שפים של האוניברסיטה במטבח הכשר החדש של חב"ד

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: אהלי צדיקים

סטודנטים יהודים באוניברסיטת נוטינגהאם באנגליה יוכלו לקבל ארוחות כשרות במגורים ובחנויות בקמפוס. לאחר שנים של תכנון וקמפיינים, בית חב"ד נוטינגהם קיבלה בברכה את הבשורה כי האוניברסיטה תעניק לסטודנטים יהודים אפשרות לארוחה חמה כשרה.

הרב מנדי לנט מחב"ד אמר: "אנחנו רוצים לעשות את זה כבר שנים". את הארוחות יבשלו שפים של האוניברסיטה במטבח הכשר החדש של חב"ד, במרחק קצר מהקמפוס.

"האוניברסיטה עשתה זאת בצורה מדהימה בשבילנו, והשפים שלהם ממש שמחים לעשות את זה", אמר הרב לנט. שפים של האוניברסיטאות ישתמשו במתכונים במטבח הכשר שעוצבו על ידי רעייתו של הרב לנט, ברכה.

הוא אמרה: "כולם אוהבים את הבישולים של אשתי, ואני כל כך שמח שסטודנטים יוכלו לקבל את האוכל הביתי הזה שהם נהנו ממנו אצלינו כל כך הרבה זמן".

היא אמרה לעיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל': "אני אמא יהודייה וחשוב לי לוודא שאנשים ייהנו מאוכל טוב בארוחות ביתיות שהם רגילים אליהן". היא עיצבה תפריט הכולל קציצות חמוצות ומתוקות, עוף צלוי, ספגטי בולונז, פלפלים ממולאים ומאפים.

המטבח, שנבנה לאחר קמפיין גיוס כספים, קיבל בדצמבר האחרון את רישיון הכשרות שלו ברמת חמישה כוכבים. היו תוכניות לפתוח אותו מוקדם יותר, אך אלה התעכבו בגלל קורונה.

הרב לנט אמר: "זה באמת יעזור לכל כך הרבה סטודנטים יהודים להרגיש שהם יכולים ליהנות מחוויה קולינרית באוניברסיטה מבלי להתפשר על הערכים שלהם".

אשתו הוסיפה: "התגובה מאז שהודענו על כך הייתה עצומה. תלמידים שהיו כאן לפני 15 שנה חזרו אלינו כדי לומר איך הם היו רוצים את האפשרות הזאת אז, אנשים באמת כל כך נרגשים, וזה משמח אותנו מאוד לגרום לזה לקרות".

חב"ד, יחד עם צוות הקייטרינג של האוניברסיטה, מתכננים להציע בחודשים הקרובים גם כריכים טריים ומאכלים נוספים בקמפוס, וכן משאית אוכל כשרה. בני הזוג הודו לאוניברסיטה, שלדבריהם סייעה רבות כדי שזה יקרה. 

"באמת שלא יכולנו לבקש יותר", אמר הרב לנט. "הם מבינים שבישול ארוחות כשרות עולה קצת יותר, אבל הם מוכנים לספוג את העלות הזו כדי לוודא שתלמידים יהודים יקבלו ארוחה כשרה".

אוכל כשר בריטניה אוניברסיטה בית חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד