כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
עלילת הדם בטיסה לניו יורק

יואליש קרויס חושף: כך מתכננים בסאטמר להגיב לנריה קראוס

ברקע סערת כתבת 'חדשות 13' שטענה כי נוסע חרדי דרש ממנה לעבור מקום בטיסת יונייטד אריליינס, טענה שבהמשך הוכחשה, קמב"ץ 'העדה' יואליש קרויס מודיע כי "בעקבות עלילת הדם אפסיק להתראיין ב-13" | וגם: התוכנית של עסקני חסידות סאטמר בתגובה להסתה של הכתבת

יואליש קרויס חושף: כך מתכננים בסאטמר להגיב לנריה קראוס
יואליש קרויס צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

מי שמכונה בפי כל "קמב"צ העדה החרדית", איש מאה שערים יואליש קרויס, מסביר בראיון ל'בחדרי חרדים' את החלטתו שלא להתראיין יותר בערוץ 13, בו נהג להתארח פעמים רבות.

כזכור, בתחילת השבוע, נריה קראוס, שליחת חדשות 13 לארה"ב, פרסמה פוסט ברשת הטוויטר בו היא טענה כי שלושה גברים חרדים שישבו בסמוך אליה בטיסה מישראל לניו יורק, דרשו ממנה שתחליף את מקומה בגלל שלא רצו לשבת ליד אישה.

הפרסום של קראוס גרר סערה ציבורית והוביל להסתה קשה נגד הציבור החרדי. בהמשך, טענתה של קראוס הוכחשה, כשפעיל הרשת דניאל עמרם פרסם ראיון עם אותו נוסע חרדי כלפיו העלתה קראוס את הטענה. בראיון הוא סיפר כי בסה"כ ביקש ממנה יפה אם היא מסכימה לעבור מקום בכדי ששני הצעירים הנוספים שהיו איתו במטוס יוכלו לשבת אחד ליד השני - דבר שמקובל בטיסות, אך בתגובה לאותה בקשה, קראוס השתוללה וגרמה למהומה.

יואליש קרויס על החלטתו לעצור את הראיונות

עוד התברר כי אותו יהודי תושב ארה"ב, הוא איש נעים הליכות שנוהג לארח בביתו בשבתות משפחות מעורבות חילונים ודתיים, מה שעוד יותר מטיל ספק באמינות טענותיה של קראוס.

הבוקר (חמישי) פרסם יואליש קרויס ברשת הטוויטר כי בעקבות אותה עלילת דם כהגדרתו, הוא מפסיק להתראיין לערוץ 13, ערוץ שבו הוא כאמור מתארח פעמים רבות, בעיקר בתכניתו של אמנון לוי.

בראיון שקרויס מעניק ל'בחדרי' הוא מסביר כי החליט להפסיק להתראיין בעקבות אותו סיפור שקרי, כך לדבריו. קרויס הוסיף שאם הסיפור אכן היה נכון, לא הייתה לו שום בעיה עם זה. יתרה מכך, הוא נהנה מכך שיש נתק בין החרדים לחילונים. אך דווקא מגמת ההסתה בכך שהמציאה סיפור שלא קרה, היא מה שהביאה להחלטתו. 

בראיון איתו הוא מזכיר את הסאגה שהתרחשה בעיר בית שמש לפני יותר מעשור, אז כביכול תושבים חרדים ירקו על ילדה קטנה, ויאיר לפיד בזמנו רכב על הסיפור בעבור קמפיין פוליטי.

קרויס מוסיף כי עסקנים בחסידות סאטמר בארה"ב פועלים בימים אלו מול אותו יהודי בכדי שיתבע דיבה את אותה כתבת, וכי הם שוקלים לערוך הפגנה במנהטן ניו יורק, בעקבות אותה עלילה והסתה שגררה שנאת חרדים ומסורת גדולה.

כמו כן, קרויס מציין, כי בברוקלין מתכננים לצאת בקריאה שלא לשתף פעולה עם חדשות 13 בשום ריכוז חרדי. המטרה היא להחרים את נריה קראוס בכל ריכוז חרדי אליו תגיע למטרת סיקור.

נריה קראוס יואליש קרויס הדרת נשים ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד