כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
"יש לי ידידים ומכרים חרדים"

אשת התקשורת בביקורת מפתיעה: "זו לא הדרך"

בעקבות הפגנת נשים בבני ברק בשבוע הבא, אשת התקשורת תמר איש שלום "לא מבינה נגד מי ההפגנה בבני ברק - נגד כל העיר בני ברק? נגד הציבור החרדי כולו?". לדבריה, "להפגין נגד ציבור שלם, נגד עיר שלמה, גברים נשים וטף, זו לא הדרך. זה לא נכון ערכית"

אשת התקשורת בביקורת מפתיעה: "זו לא הדרך"
ההפגנה בבני ברק נגד הרפורמה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אשת התקשורת ומגישת חדשות 13, תמר איש שלום, יוצאת נגד הפגנת נשים שמתוכננת בבני ברק ובפוסט שפרסמה ברשת וספגה לא מעט ביקורת מהברנז'ה וממחנה השמאל.

"הפגנת הנשים המתוכננת בשבוע הבא בבני ברק היא בעיני מוטעית ומיותרת", כותב איש שלום. לדבריה, "האיום על זכויות נשים ומקומן במרחב הציבורי הוא אמיתי ומוחשי: מהעדר מנכ"ליות במשרדים ממשלתיים בממשלה, גל הצעות חקיקה שיפגעו בזכויות נשים אם יעברו, ניסיון פירוק הרשות למעמד האישה, התרבות מקרי התנכלות לנשים ונערות בתחבורה הציבורית, והשחתה של כרזות עם תמונות נשים. הצורך במאבק מתחדד מיום ליום".

עוד חידדה וכתבה: "אי אפשר לחשוד שאני לא מסורה למאבק הזה, בחיים האישיים ובעבודה העתונאית שלי. ובכל זאת, לא מבינה נגד מי ההפגנה בבני ברק - נגד כל העיר בני ברק? נגד הציבור החרדי כולו?".

תמר מציינת: "יש לי ידידים ומכרים חרדים, כמה מהם גרים בבני ברק. אף אחד מהם לא היה משפיל נערה באוטובוס, או מרסס תמונה של אישה, ומשיחות עם כמה מהם הם מתכווצים כששומעים על מקרים כאלה. כן, ההתנכלות לנשים במרחב הציבורי והנסיון להעלים אותנו היא מגמת קיצון שהציבור החרדי המיינסטרימי חייב להתמודד איתה, לקחת אחריות ולהלחם בה. זה לא קורה. מאכזב (אבל לא מפתיע) שאף פוליטיקאי או רב מוביל לא לוקחים את הנושא כאג׳נדה אישית - למגר את התופעות האלה".

כמו היא מבקרת את הפוליטיקאים: "אנחנו לא שומעים שרים, ח״כים או ראשי ערים חרדים מגנים את התופעות האלה, גם לא דרשות של רבנים מובילים שקוראות להמנע ממעשים מהסוג הזה, ולא מאמרי מערכת נוקבים בעיתונות החרדית. תמקדו את הביקורת בהם, ואת המחאה נגדם ונגד הצעות חקיקה שיפגעו בנשים (הצ״ח שלמרבה הצער מגיעות מכל סיעות הקואליציה, לא רק מהחרדים אגב)".

לסיכום היא אומרת: "להפגין נגד ציבור שלם, נגד עיר שלמה, גברים נשים וטף, זו לא הדרך. זה לא נכון ערכית, ובכלל לא בטוחה שמשרת את המאבק, שחשוב בימים אלה יותר מתמיד".

תמר איש שלום הפגנה בבני ברק נשים הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד