י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ארגון הומניטרי מגלה

מאות ילדים מתו מרעב בסודאן מאז תחילת הסכסוך

ארגון הומניטרי הודיע כי מאות ילדים מתו מרעב בסודאן מאז תחילת הסכסוך המתמשך במדינה. קיים חשש שהמצב יחמיר לאחר שהארגון לא מצליח לחדש את פעילותו בעיצומה של הלחימה

מאות ילדים מתו מרעב בסודאן מאז תחילת הסכסוך
ילדים באפריקה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

לפחות 498 ילדים ואולי מאות נוספים מתו מרעב בסודאן במהלך ארבעת חודשי המלחמה, כך דיווח הארגון הלא ממשלתי Save the Children ביום שלישי.

עריף נור, מנהל  הארגון בסודאן, הזהיר בהצהרה כי במדינה שבה שליש מהאוכלוסייה סבלו מרעב לפני המלחמה, "ילדים מתים מרעב כאשר ניתן היה להימנע מכך לחלוטין".

הוא הוסיף כי "לפחות 498 ילדים בסודאן, ואולי מאות אחרים, מתו מרעב" מאז תחילת המלחמה ב-15 באפריל, ואמר, "מעולם לא דמיינו לראות כל כך הרבה ילדים מתים ברעב, אבל זה מציאות חדשה בסודן".

כמו כן, קיים חשש שהמצב יחמיר לאחר שהארגון, לא מצליח לחדש את פעילותו בעיצומה של הלחימה, ייאלץ להפסיק לטפל ב"31 אלף ילדים הסובלים מתת תזונה".

במאי האחרון נהרס המפעל שייצר 60% מהתוספות התזונתיים לילדים. המלחמה, שמומחים חוששים שתימשך שנים בין הצבא לכוחות התמיכה המהירה, גרמה למותם של כ-5,000 בני אדם, מאז ה-15 באפריל האחרון, לפי דו"ח שהוציא הארגון הלא ממשלתי. המלחמה גם אילצה יותר מ-4 מיליון בני אדם לברוח מהמדינה.

ילדים הרוגים סודן אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד