י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
איבדו 80% מהכוחות

מפקד רוסי בכיר לשעבר: "חייליו של פוטין נמצאים על סף נטישת עמדותיהם"

קולונל רוסי לשעבר אמר שהצבא הרוסי ינטוש את קווי החזית לאחר שהיחידות איבדו 80% מהכוחות. הקולונל לשעבר אמר שחיילים רוסים "מתעבים" את פוטין ואת הצמרת הצבאית שלו, ומסרבים יותר ויותר לבצע פקודות

מפקד רוסי בכיר לשעבר: "חייליו של פוטין נמצאים על סף נטישת עמדותיהם"
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מפקד רוסי בכיר לשעבר טען כי חייליו של פוטין נמצאים על סף נטישת עמדותיהם בחזית, מכיוון שהם "מתפכחים יותר ויותר מהמלחמה".

דבריו באים בעקבות דו"ח חדש של אנליסטים צבאיים במכון לחקר המלחמה (ISW), שציינו כי המורל ביחידות הרוסיות "בשפל באופן מופגן" בשבועות האחרונים.

סרגיי גולייב שירת כסגן אלוף בצבא הסובייטי במשך שנתיים באפגניסטן. לאחר מכן המשיך לשרת בדיוויזיה ה-45 ואז פרש מהצבא והפך לפוליטיקאי.

המבקר החריף של פוטין פרסם לאחרונה ספר במולדתו על מלחמת אוקראינה, וכתוצאה מכך, נאלץ לברוח מרוסיה לאחר שחוקרים פליליים פתחו נגדו תיק בגין הפצת דיסאינפורמציה על הצבא.

גולאייב הוא חלק מקבוצה של ותיקי צבא ונמצא בקביעות בקשר עם קצינים וחיילים הנלחמים למען פוטין באוקראינה.

הם סיפרו לו על התנאים הכאוטיים והאכזריים שהם מתמודדים איתם בשדה הקרב כשהם נאבקים נגד מתקפת הנגד של אוקראינה.

הוא אמר ל'דיילי אקספרס' כי "המורל קורס בקרב כוחות החזית, שאינם מצוידים טוב, חיילים מרגישים שהם ננטשו על ידי הממונים עליהם ונשארו לדאוג לעצמם, הם נאלצו לרכוש אספקה ​​צבאית משלהם".

הוא אמר: "הצבא מתעב את פוטין, ואת השר שויגו ואת הרמטכ"ל גרסימוב. חיילים צריכים לקנות ציוד משלהם משכרם כמו שריון גוף, מכיוון שאין אספקה ​​צבאית, ואז הם נאלצים לבלות שמונה חודשים בתעלות ללא הפוגה, מכיוון שהחופשה מתבטלת בגלל מחסור בחיילים,.

"כשהם יורים עליך יום ולילה והדבר היחיד שאתה יכול לעשות הוא לחפור תעלה ולשבת שם חודשים על גבי חודשים בלי טנקים, משוריינים או כלי רכב, לכל זה יש אפקט ממשי מעורר עצבנות".

הוא הוסיף שכמה חיילים יצרו איתו קשר לאחרונה, וביקשו נואשות את עזרתו ברכישת כמה ג'יפים ליחידה שלהם. לא היו להם רכבים כלשהם והם נאלצו לשאת את כל הציוד והאספקה ​​שלהם ברגל לעמדותיהם.

כל כך חמור מצבם, שלחיילים לא הייתה אפילו גישה לאמבולנסים צבאיים כדי לפנות את הפצועים מהחזית. גולייב אמר שהכעס וקריסת המורל בקרב חיילים רוסים כבר הובילו למעשי חבלה, כאשר יחידות צבאיות מסרבות לתקוף כשהן קיבלו הוראה לעשות זאת.

"הייתה סימפטיה לפריגוז'ין", הסביר. "דיברתי עם מישהו שהיה מקורב לוגנר, לא היו להם פגזים, תחמושת או אספקה. האספקה ​​נחסמה בכוונה על ידי גרסימוב ושויגו. מרד וגנר היה ה'קריאה' הראשונה. אני חושב שבקרוב גם קצינים וגדודים ייסוגו מהחזית".

המפקד הרוסי הבכיר לשעבר הדגיש בפירוט את האבדות העצומות שסובל צבא רוסיה במלחמה.

הוא ציין כי גדוד צבאי מאזור קלינינגרד, נאלץ לבצע נסיגה כאשר אוקראינה גירשה את הכוחות הרוסיים מאזור חרקוב בהתקפת נגד בסתיו שעבר. גולייב אמר כי מתוך 700 חיילים, רק 90 חיילים יצאו משם בחיים - כלומר כ-87% מהגדוד נהרגו.

מפקד הגדוד סירב לרשום את ההרוגים כנעדרים בפעולה בדוח הנפגעים שלו, מה שהוביל לפיטוריו. לדבריו, "בדו"ח נפגעים הוא עמד על כך שאין נעדרים בפעולה - שהחיילים מתים".

הבכיר לשעבר הסביר כי "הצבא הרוסי צריך לשלם פיצויים על מותם של חיילים - אבל הגישה של הממונים עליו הייתה שאם אין גופה, אז זה אומר שהחייל עדיין בחיים ונחשב כנעדר בפעולה ואז הצבא לא משלם. עם זאת, המפקד התעקש שהם מתים, אז הם פיטרו אותו תוך 24 שעות בגלל זה. הוא אמר שאין להם סיכוי לחלץ את הגופות כי הם היו צריכים להתפנות במהירות".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד