כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
דריסתו למוות של בן ה-4

מחאת העדה האתיופית: איילון חסום; שלושה שוטרים פצועים

מאות מבני העדה האתיופית מוחים הערב על נתיבי איילון תוך חסימת צירי התנועה באזור בעקבות דריסתו למוות לפני כשלושה חודשים של רפאל אדנה בן הארבע | המשטרה מדווחת על עימותים ותקיפת שוטרים, כאשר אחד השוטרים נדקר בידי מפגין שנמלט ומתנהל אחריו מצוד 

מחאת העדה האתיופית: איילון חסום; שלושה שוטרים פצועים
מחאת העדה האתיופית צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מאות מוחים מפגינים הערב (רביעי) בתל אביב וחוסמים את נתיבי איילון במחאה על השתהות ההליכים לטענתם נגד נהגת בת 80 מנתניה, שחשודה בדריסה למוות לפני כשלושה חודשים של בן העדה האתיופית, רפאל אדנה בן ה-4 בנתניה - ונמלטה מהמקום.

כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים בשעה זו מול מפירי הסדר שירדו לאיילון, לאחר שפרצו באלימות והפגנת כח את מעגלי האבטחה של המשטרה.

מפירי הסדר שלא נשמעו להוראות השוטרים ירדו לאיילון וביצעו חסימה של תנועת כלי הרכב, למרות ההכרזות של המשטרה כי ההפגנה בלתי חוקית, מפירי הסדר ממשיכים לפעול בניגוד לחוק ולהתעמת עם השוטרים על איילון, תוך שימוש בכח כלפי השוטרים.

בנוסף מדווחת המשטרה כי לפני זמן קצר דקר אחד המפגינים שוטר בדרך מנחם בגין. השוטר לבית החולים איכילוב כשמצבו בינוני. החשוד נמלט מהמקום וכי כוחות המשטרה מנהלים מצוד אחריו.

השוטר שנדקר. (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה מדווחים כי פורעי החוק החלו להשליך אבנים ולזרוק אמצעים פירוטכניים על השוטרים, בנוסף לשוטר שנפצע באורח בינוני, נפצעו עוד מספר שוטרים ביניהם שוטר ששבר את האצבע כתוצאה מאבן שפגעה בו ושוטר נוסף שנפגע בראשו מחפץ שנזרק עליו ע"י פורעי החוק.

"אנו קוראים למפגינים לא להתעמת עם השוטרים ולא להשתמש באלימות כלפי השוטרים". עוד נמסר מהמשטרה: "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה ונפעל באפס סובלנות, כלפי פגיעה בשוטרים הפועלים במסגרת החוק לאכיפת הסדר הציבורי ואבטחת המפגינים".

בשלב זה המשטרה נערכת לפינוי המפגינים מהצירים. כאמור, בשלב זה איילון חסום לתנועת כלי רכב לכיוון צפון ודרום, וכן זבוטינסקי לכיוון ארלוזורוב. עד כה לא נמסר על עצורים.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד