כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
לאחר שהוסגרה מישראל

סוף לסאגה: 15 שנות מאסר למלכה לייפר

בית המשפט באוסטרליה גזר על מלכה לייפר 15 שנות מאסר בגין התעללות בתלמידותיה. על לייפר לרצות לפחות 11 שנים וחצי לפני שהיא תהיה זכאית לשחרור על תנאי, אך הימים שהיא היתה במעצר בישראל יילקחו בחשבון

סוף לסאגה: 15 שנות מאסר למלכה לייפר
מלכה לייפר מובאת לדיון בבית משפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהלת בית הספר לשעבר, מלכה לייפר, נידונה ל-15 שנות מאסר בבית המשפט במלבורן בגין 18 עבירות שונות בהן פגיעה בתלמידות. היא הוסרה מישראל בינואר 2021.

בית המשפט חישב 2,069 ימים שהיא ריצתה במעצר לפני גזר הדין באוסטרליה ובישראל. המשמעות היא שהמוקדם ביותר שהיא תוכל להשתחרר לפי גזר הדין הזה יהיה יוני 2029.

היא הורשעה על ידי חבר מושבעים מוקדם יותר השנה ב-18 אישומים. היא זוכתה מתשעה אישומים נוספים. שלושת האחיות שתבעו אותה היו בבית המשפט המחוזי הוויקטוריאני כאשר השופט מארק גמבל גזר את עונשה והורה על לייפר לרצות לפחות 11.5 שנות מאסר בפועל מתוך ה-15 שנגזרו עליה.

לייפר לא היתה שם באופן אישי, ובמקום זאת צפתה בהליכים באמצעות וידאו מהכלא בעל האבטחה המקסימלי במלבורן. לייפר ברחה לישראל ב-2008, היא הוא הוסגרה מישראל כדי להתמודד עם האישומים האמורים. במהלך תהליך זה היא שהתה 1,129 ימים במעצר ישראלי ו-940 ימים במעצר אוסטרלי לפני גזר הדין. על פי הדיווחים, השופט לקח בחשבון את הימים הללו בעת מתן גזר הדין.

הפרשה החלה במרץ 2008, מלכה לייפר נחשדה כי פגעה בתלמידותיה הקטינות באוסטרליה וביצעה בהן עבירות חמורות בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל", תוך ניצול מעמדה ותמימותן. עם היוודע המעשים, ו-24 שעות לאחר שנערך לה שימוע לפני פיטורין, היא נמלטה עם בני משפחתה לישראל והשתקעה בעמנואל.

החקירה באוסטרליה נמשכה, והצטברו נגדה ראיות לצורך העמדתה לדין. בשנת 2012 הרשויות באוסטרליה פנו לישראל עם בקשה להסגיר אותה. שנתיים לאחר מכן היא נעצרה. מאז נאבקה נגד הסגרתה בטענה לאי שפיות, אך ב-2021 היא הוסגר, והיום נגזר עונשה סופית.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד