ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
לחזות בנועם

תיעוד ענק: שבת באור פני מלך בחצר שבט הלוי

שבת הוקרה "באור פני מלך" בראשות האדמו"ר מ"שבט הלוי" ומעמד תפילה וישועות "לבקש רחמים" בקבר רחל אמנו - לגדולי מחזיקי ממלכת התורה וההוראה "שבט הלוי" בארה"ק לרגל ציון  110 שנים להופעת אורו הגדול והבהיר של פוסק הדור בעל "שבט הלוי" זצ"ל. צפו בגלריה מסכמת של הצלם שוקי לרר

תיעוד ענק: שבת באור פני מלך בחצר שבט הלוי
שבת באור מלך בשבט הלוי צילום: שוקי לרר

במוסדות התורה וההוראה 'שבט הלוי' בארה"ק החוסים תחת נשיאותו הרמה של נכדו ממשיך דרכו האדמו"ר משבט הלוי גיבשו שבת מיוחדת ויוקרתית ב"בית האלה", עבור נכבדי תורמי המוסדות מחזיקי התורה. במהלך השבת הועלו ע"י גדולי וזקני תלמידיו זיכרונות הוד, ממורשתו הענפה של השבט הלוי זצ"ל. בתורתו, במשנתו ובהשקפת חייו שהורישה דמותו הטמירה לדורנו הקט.

במכתבו הנרגש שיו"ל במיוחד לקראת השבת ההיסטורית תמצת האדמו"ר את רגשי לבו: 'הבו לכם חכמים ונבונים ועשו נחת רוח לנשמתו הגדולה. ביום הזה שנתחסד הקב"ה עם הבריאה והוריד לארץ נשמה גבוהה זו, להאיר על פני כל הארץ דרכו המיוחדת בהרבצת התורה, ההוראה והחינוך, ואורו הזך עדיין מהלך מסוף העולם ועד סופו בכל מקום אשר דבר המלך מלכו של עולם מגיע'. בסיומו של המכתב מבקש הרבי: 'בשב"ק זו אנו מבקשים להתחזק בדרכיו וחינוכו ולחזק את מוסדותיו, הנושאים את שמו'.

לאור קריאת הקודש, עשו בהנהלת המוסדות מאמצים מרובים לארח את האורחים הדגולים שבקשו להצטרף לשבת ההיסטורית בראשות האדמו"ר, שבת 'באור פני מלך'. החל בהשקת תכניה יוקרתית ומיוחדת שתחילתה  בערש"ק במעמד תפילה מרומם ועילאי 'לבקש רחמים' בקברה של 'מאמע רחל'. שם לאחר ניגוני הכנה והתעוררות, נשא הרבי דברי התעוררות בקול בוכים לעורר רחמים לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, וניתנה ההזדמנות להגיש "פתקי דרחמי" להיפקד בדבר ישועה ורחמים באזכרות לכל מילי דמיטב. וכלה בסדרי שבת מרוממים במיוחד, בבחי' מעין עולם הבא, שיעורים ולקח טוב ממיטב המגידים. 

בתפילות וסעודות השבת נטלו חלק חזנים ובעלי מנגנים שישוררו לקל אשר שבת ברא, כשאת תפילות וסעודות השבת והטישים הנעימו חבר משוררים בניצוחם של החזן הרב אהרן שלמה וויסמן ונעים זמירות הר"ר יעקב אויש.

את השבת הנחה בטוב טעם המשפיע הרה"ג רבי יחזקאל טויסיג שבטוב טעם ובמתק שפתיים מסר מדברותיו במהלך כל השבת המרוממת.

הרבי  נשא מדברותיו במהלך כל השבת והעלה את זכרו הטהור של זקנו זי"ע ואת החובה להידבק בדרכיו, בתורה, בניצול הזמן, בחסידות ובחינוך הדורות, כן מסר שיחות מיוחדת רצופות הדרכות והשקפה בכל שטחי החיים, לדעת את המעשה אשר יעשון, לגדל דורות לה' ולתורתו.

עשרות אנשי חיל אבירי לבב אשר נענו לקריאתו של האדמו"ר הרימו מנדבת ליבם כדי לחזק את מוסדותיו הנושאים את שמו, ובזכותם להמשיך את תנופת התפתחות המופלאת של המוסדות וחצר הקודש שנמצאים במגמת עליה מתמדת ופריחה המתעצמת משנה לשנה. עם עשרות בחורים בישיבה, ארבעה כוללים עם עשרות אברכים מופלגים ובני עליה, בית הוראה, ארגוני חסד ורווחה למאות משפחות בני הקהילה, ארגונים ופעילויות רבות השפעה לבחורי החמד, מיזמי שינון וחזרה. בתקציבים כוללים של מיליוני שקלים.

הנהלת המוסדות מביעה את תודעה לרשת "יש" על סיוע נכבד ופריסת חסותה לשבת ההיסטורית לזכר קדשו של בעל "שבט הלוי" זי"ע שהאיר לארץ ולדרים עליה לדורו ולדורות.

למשתתפי השבת חולקו תשורות ומנחות יקרות בעלי ערך להוקיר את נדיבי הלב.

את השבת הפיקו באגף 'גיוס משאבים' שהנהלת המוסדות בראשות העסקנים המזכ"ל הר"ר ברוך יצחק המר ועמו הר"ר יצחק קראוס. ליווי ואסטרטגיה: הר"ר יחזקאל מילר, סטודיו: YES

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד