כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
לא שמע על שיחות

ראש ממשלת קטאר: "אין לנו מלחמה עם ישראל, דבקים ביוזמת השלום הסעודית"

ראש ממשלת קטאר אמר בנאום לאומה הקטארית כי לארצו אין "מלחמה עם ישראל". מוחמד בן עבדולרחמן אל-ת'אני הדגיש את הגיבוי ביוזמת השלום הערבית משנת 2001 לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והדגיש את תפקידה של דוחא כמתווכת אזורית

ראש ממשלת קטאר: "אין לנו מלחמה עם ישראל, דבקים ביוזמת השלום הסעודית"
פלסטינים על הגדר צילום: Atia Mohammed/Flash90

ראש ממשלת קטאר אמר בסוף השבוע כי "לארצו אין מלחמה עם ישראל", אך הדגיש כי על ישראל להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים. את הדברים אמר  בכנס של המכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים (IISS) בסינגפור.

כשנשאל על הסכם סעודי אמריקאי ישראלי לאחר נאום בסינגפור, אמר מוחמד בן עבדולרחמן אל-ת'אני כי עמדתה של קטאר לגבי כל הסכם כזה נשארה עקבית במשך שנים.

"לא שמענו שום דבר באופן רשמי על שיחות כלשהן בין סעודיה לישראל, אבל בסופו של יום, קטאר שומרת על אותה עמדה, שהחלטות מדיניות החוץ של כל אחת מהמדינות החברות במפרץ היא מבוססת על הערכה משלהן", אמר אל-ת'אני, בהתייחסו למועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, גוף הכולל גם את בחריין ואיחוד האמירויות הערביות, שיצרו קשרים דיפלומטיים עם ישראל ב-2020 במסגרת הסכמי אברהם.

ראש הממשלה הקטארי אמר שקטאר מאמינה שהדרך הטובה ביותר היא יוזמת השלום הערבית בהובלת סעודיה משנת 2001, שהציעה נורמליזציה בין ישראל והעולם הערבי אם ישראל תיסוג מהגדה המערבית, מעזה ורמת הגולן ותאפשר הקמת מדינה פלסטינית עם בירה במזרח ירושלים.

"בסופו של יום, אין לנו מלחמה עם ישראל, לישראלים יש את הכיבוש על הפלסטינים", הוסיף אל-ת'אני. "אז כל הסכם של אומה ערבית עם הישראלים אינו מייצג שלום, השלום יכול להיות מיוצג רק בינם לבין הפלסטינים".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד