כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
הראשונה בעולם

רופאים מצאו תולעת בגודל 8 ס"מ בתוך מוח של אשה

רופאים המומים מצאו תולעת טפילית בגודל 8 ס"מ הנראית בדרך כלל בנחשי פיתון, מתפתלת בתוך מוחה של אשה אנגליה. חובשים עשו סריקות של מוחה לאחר שהפכה שכחנית ודיכאונית וגילו את התולעת

רופאים מצאו תולעת בגודל 8 ס"מ בתוך מוח של אשה
תולעת: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאישה אנגליה המתגוררת באוסטרליה יש את הכבוד המפוקפק להיות הראשונה בעולם לגלות שהיה לה במוח תולעת טפילית חיה ומתפתלת באורך 8 ס"מ, שנמצאת בדרך כלל בנחשים.

האישה בת ה-64, ששמה, לא פורסם סבלה קשות מתולעת טפילית במוחה, התולעת נמצאת בדרך כלל רק במעיים של נחשי פיתון החיים במדינת ניו סאות' ויילס באוסטרליה.

רופאים חושדים שהאישה אכלה בטעות את ביצי התולעת דרך אכילת עשבים אכילים, הזחלים בקעו ועשו את דרכם אל מוחה, החוויה הקשה של האישה, המפורטת בכתב העת הרפואי Emerging Infectious Diseases, החלה בינואר 2021 כשהיא אושפזה בבית חולים בבירת אוסטרליה קנברה.

היא סיפרה לרופאים שחוותה שלושה שבועות של כאבי בטן ושלשולים, ופיתחה שיעול יבש והזעות לילה. בדיקות לאיתור כל סוג של זיהום היו 'לא חד משמעיות' ובסופו של דבר היא אובחנה עם דלקת ריאות ממקור לא ידוע וקיבלה סטרואידים.

מצבה השתפר תחילה, היא חזרה לבית החולים כמה שבועות לאחר מכן עם חום ושיעול מתמשך. הרופאים חשדו שיש לה תסמונת היפראוזינופילית, מצב שעלול לסכן חיים, והיא קיבלה תרופות מדכאות חיסון.

אבל בינואר 2022 היא החלה פתאום לפתח שכחה והחמרה בדיכאון, תסמינים שהביאו מומחים להסתכל בתוך המוח שלה. במהלך הניתוח גילו הרופאים 'מבנה דמוי חוט' מוזר בתוך הנגע והיו בהלם כשהחל להתפתל.

ניתוח של התולעת גילה שהיא שייכת למשפחת טפילים שנמצאת בדרך כלל רק בנחשים, מה שהפך את המקרה לאדם הידוע הראשון מסוגו שתועד אי פעם עם תולעת. בניתוחים נוספים לא נמצאו תולעים אחרות שחיות בגוף האישה.

שישה חודשים לאחר הניתוח השתפר מצב השכחה והדיכאון של האישה אך עדיין לא באופן מושלם.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד