ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
"ניזוקו באופן חמור"

מל"טים מקרטון שימשו לתקיפה בשדה התעופה הרוסי

מל"טים אוסטרליים מקרטון שימשו לתקיפה מרהיבה בשדה התעופה הרוסי

מל"טים מקרטון שימשו לתקיפה בשדה התעופה הרוסי
מל"טים איראניים צילום: Iran international

פשיטה של ​​מל"טים מקרטון שהגיעו מאוסטרליה, שימשו את האוקראינים לתקוף שדה תעופה צבאי עמוק בתוך רוסיה.

התקיפה גרמה לפינוי של הבסיס ממטוסי קרב וגרמה מבוכה חדשה לקרמלין. רוסיה טוענת שהמרחב האווירי הלאומי הוא בלתי חדיר, אך מל"טים אוסטרליים ששוגרו על ידי סוכנים בגבול ביצעו את המתקפה בתוך רוסיה.

סוכנות הביון הלאומית של אוקראינה, מסרה ל-Kyiv Post כי מל"טים ששיגרו פעיליה פגעו בשטח הצבאי של נמל התעופה האזורי קורסק בפשיטה לילית, וגרמו נזק לארבעה מטוסי קרב מסוג Su-30 , מטוס קרב אחד מיג-29, שני מטוסי פנטסיר-S1 ומערכות הגנה אווירית לטווח קרוב ומכ"ם ממערכת טילי קרקע-אוויר ארוכת טווח S-300.

משרד ההגנה הרוסי הודה שהמתקפה התרחשה. סרטונים בהם נראו פיצוצים בסביבת בסיס חיל האוויר קורסק נפוצו במדיה החברתית הרוסית. דווח על בין 10 ל-15 פיצוצים.

מקור צבאי אמר כי "כמה עשרות" חיילים רוסים נהרגו או נפצעו, ומתקני אחסון תחמושת וציוד צבאי "ניזוקו באופן חמור". בעקבות התקיפה המיידית, סוג המל"ט שבו השתמשו האוקראינים לא פורסם ברבים.

אך הבלוגר הצבאי הרוסי Fighterbomber פרסם כי מל"טים תוצרת אוסטרליה ביצעו את התקיפות, בגלל גודלם הקטן הם מתאימים לחדירה מוצלחת מבין ההגנה האווירית הצפופה של שדה התעופה. מדובר במל"טים מתוצרת אוסטרלית, שעשויים מקרטון דחוס, והשינוע שלהם קל במיוחד. מדובר במל"טים מדגם 'קורבו' של חברת SYPAQ האוסטרלית, שמתמחה בייצור מוצרים שונים, בהם גם כלי טיס קלים. הייחודיות של המל"טים מסוג 'קורבו' נעוצה בכך שהם מיוצרים בפס ייצור שיכול להפוך להמוני, כך שהאספקה שלהם צפויה להיות שוטפת, ובנוסף הם מורכבים מחומר קל במיוחד – קרטון. 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד