ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
דני דיין יודח?

קיש: "בודק תלונות על התעמרות ועל ההתנהלות הכספית ביד ושם"

שר החינוך יואב קיש מאשר את הדיווחים כי הוא פועל להדחת יו"ר יד ושם דני דיין ואמר כי כעת נבדקות תלונות שהובאו לפניו בדבר התנהלותו הכספית של דיין והתעמרות בעובדים. "אם יימצא שאין ממש בדברים, דיין לא יודח", אמר

קיש: "בודק תלונות על התעמרות ועל ההתנהלות הכספית ביד ושם"
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר החינוך יואב קיש הגיב הבוקר (שישי) לדיווחים לפיהם הוא פועל להדיח את יושב ראש הנהלת 'יד ושם', דני דיין, ואמר בריאיון לרשת ב' כי כעת נבדקות תלונות שהובאו לפניו בדבר התנהלותו הכספית של דיין וטענות על התעמרות בעובדים.

קיש הדגיש: "אם יימצא שאין ממש בדברים, דיין לא יודח".

במכתב שקיש שלח לדיין כתב כי התברר לו שקיים "חשש כבד שבישיבות ובהצבעות של הנהלת יד ושם משתתפים גורמים שלא מונו כדין ולא אושרו על ידי הוועדה לבדיקת מינויים". זאת בעוד השר עצמו ומנכ"ל משרדו, שגם הם חברי הנהלה, לא זומנו לישיבותיה.

שר החינוך התייחס גם לפתיחת שנת הלימודים ואמר כי על אף שבהסכם בין משרד האוצר לארגון המורים הורדו שלוש שעות לימוד פרטניות בשבוע, נוספה שעת לימוד פרונטלית והדבר יאפשר קליטה של 2,000 מורים חדשים.

לדבריו, "זו הבעיה הכי קריטית שלנו. מחסור בכוח אדם יביא להתפשרות על איכות המורים ואנחנו צריכים בהוראה את הטובים ביותר". השר התחייב שהורדת השעות הפרטניות לא תפגע בסיוע לתלמידים מתקשים.

קיש ציין כי משרד החינוך לא נרתע מלהעסיק מורים ערבים בבתי ספר יהודיים. "מנהלי המחוזות מוסמכים לאשר זאת, לרוב הבעיה היא הריחוק הגיאוגרפי", אמר.

בשבוע החולף עלו שני שמות כמועמדים להחליף את דני דיין בתפקיד: חברת הכנסת לשעבר קרן ברק מ'הליכוד' והזמר הישראלי יהורם גאון

יואב קיש יד ושם דני דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד