כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
עליית הימין הקיצוני

ארגון בֶּרגֶן-בֶּלזֶן מביע חשש כבד מהבחירות בנוֹרְדהַאוּזֶן גרמניה

ארגון שארית הפליטה בֶּרגֶן-בֶּלזֶן בישראל – הגדול והפעיל ביותר בעולם מסוגו, ואשר רבים מניצוליו הגיעו ממִיטֶלבָּאו-דוֹרָה - מביע את דאגתו לגבי הבחירות הקרובות בנוֹרְדהַאוּזֶן, ומבהיר שלא ייתכן שיתוף פעולה עם פוליטיקאים גרמנים מהימין הקיצוני

ארגון בֶּרגֶן-בֶּלזֶן מביע חשש כבד מהבחירות בנוֹרְדהַאוּזֶן גרמניה
ניצול שואה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוֹרְדהַאוּזֶן יתקיימו הבחירות לראש עיר חדש ב-10 בספטמבר, ויש חשש שייבחר יוֹרג פְּרוֹפֶט Jörg Prophet המועמד של מפלגת AfD מהימין הקיצוני. עבור אתר הזיכרון מִיטֶלבָּאו-דוֹרָה וגם עבור קרן אתרי ההנצחה של בּוּכֶנוַולְד ומִיטֶלבָּאו-דוֹרָה הסמוכים, זה יהיה אסון. לפני שבועיים הופיע יורג פרופט כנואם בפסטיבל קיץ של מגזין הימין הקיצוני והאנטישמי Compact - בקֶרֶב ניאו-נאצים ומי שמכונים "אזרחי הרייך".

בעיתונות הוא נימק זאת בכך שהוא פתוח לכל הכיוונים. יורג פרופט אינו מכחיש שואה, אלא רוויזיוניסט היסטורי. הוא כתב בפייסבוק שהוא לא רואה ב-8 במאי 1945 את יום השחרור, אלא את יום התבוסה, המסמל את הסבל הגרמני. הוא גם כתב על מה שמכונה "תרבות האשמה", מונח פופולרי של רוויזיוניזם היסטורי ימני. לאחרונה הוא גם פעל נגד העיצוב מחדש של בית הקברות המכובד של נוֹרְדהַאוּזֶן, שבו נקברו באפריל 1945, 2,000 אסירי מחנות ריכוז ועובדי כפייה, כולל יהודים רבים.

הארגון מציין: "אם ינצח בבחירות וייבחר לראשות העיר, לא יעלה על הדעת לאפשר ליורג פרופט להשתתף באירועים באתר ההנצחה מִיטֶלבָּאו-דוֹרָה. אין לנו ספק שהאסירים לשעבר של מחנה הריכוז מִיטֶלבָּאו-דוֹרָה וקרוביהם לא ידרכו עוד בבית העירייה של נוֹרְדהַאוּזֶן אם ישלוט שם הימין הקיצוני של AfD".

עוד נמסר: "לרוע המזל, מועמד ה-AfD אינו זוכה להתנגדות רבה מהציבור. אגב, מנהיג המפלגה התורינגית של יורג פרופט הוא ביורן הוקה Björn Höcke, שכבר הופיע בכמה הופעות אנטישמיות וידוע כמי שקרא ל"מהפך של 180 מעלות במדיניות הזיכרון".

לסיום אומרים בארגון: "אנו קוראים לממשלת ישראל, למשרד החוץ, למרכז הארגונים של ניצולי השואה ולמוסדות השואה בישראל, להרים קול מחאה נגד מצב מעוות כזה. לעיריית בית שמש – העיר התאומה של נוֹרְדהַאוּזֶן – אנו קוראים לנקוט בצעד חמור. אנו מצפים ששגריר גרמניה בישראל וממשלת גרמניה הפדרלית יפקחו עיניים כדי להבין את גודל האסון אליו הם צועדים בעיניים פקוחות, יביעו בציבור את חששם וינקטו בצעדים הולמים. כולנו מחכים לתגובתם המיידית".

נוֹרְדהַאוּזֶן היא עיר בדרום הרי הָרץ במדינת תורינגיה שבמרכז גרמניה. במהלך מלחמת העולם השנייה הוקם ליד העיר מחנה עבודת הכפייה מִיטֶלבָּאו-דוֹרָה,ּ שבו ייצרו עובדי כפייה טילי V-2 עבור הצבא הנאצי. ב-11 באפריל 1945 כבש צבא ארצות הברית את העיר, וב-2 ביולי באותה שנה היא הועברה לשליטת הצבא האדום. בחלוקת גרמניה לאחר המלחמה עבר אזור נוֹרְדהַאוּזֶן לגרמניה המזרחית, שהייתה תחת השפעת ברית המועצות. ברית המועצות הקימה בעיר מחדש את ייצור הטילים ואת מכון רָאבֶּה לשכלול טילים. בתקופת גרמניה המזרחית הייתה העיר חלק ממחוז אֶרפורט. לאחר איחוד גרמניה ב-1990 היא הועברה למדינת תורינגיה, אשר הוקמה מחדש.

גרמניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד