ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
"הנאצי דרך את נשקו"

"מקוללת תהי"; התגובה המדהימה להשוואה המקוממת של שקמה ברסלר

ישראלית שהזדעזעה מההשוואה שערכה שקמה ברסלר בין מפלגת הימין לנאצים, גוללה את הסיפור המפעים של משפחתה מול הכובש הנאצי בפולין. "מקוללת תהיי, עד יומך האחרון, זו שמכנה יהודים 'נאצים'"

"מקוללת תהי"; התגובה המדהימה להשוואה המקוממת של שקמה ברסלר
המחאה נגד הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ישראלית בשם ענת מוברמן שהזדעזעה מדבריה של מובילת המחאה שקמה ברסלר שהשוותה את מפלגות הימין בקואליציה לנאצים, פרסמה פוסט מפעים בו גוללה את סיפור ההתמודדות של בני משפחתה עם המשטר הנאצי האכזרי אחרי כיבוש פולין במלחמת העולם השנייה.

וכך היא מספרת: לודז' שנות ה-30. נער בן 16 פוגש בדרכו חייל גרמני. החייל מזהה שמדובר ביהודי, דורך את נשקו, מכוון אליו ואומר לו לסובב את גבו אליו. הנער מבין שאם יסובב את גבו ירו בו. ולכן הוא ממשיך לעמוד מול החייל הגרמני, פנים אל פנים. החייל צועק שיסובב את הגב וילך. הנער הולך אחורה אבל מקפיד לשמור על קשר עין עם החייל הגרמני שנרתע מלירות ביהודי כשפניו אליו. כשהגיע לפינה הסתובב ורץ לביתו.

בלילה של אותו יום, החליטו הנער ואחיו הבכור לברוח מלודז', כשהם מותירים מאחוריהם את אמם האלמנה, אחיהם הצעיר ואחותם הילדה. באותו לילה הם חוצים את הגבול לרוסיה.

האח הבכור מתגעגע לארוסתו ומחליט לחזור אליה, ללודז'. ברשימת הנספים באושוויץ הם רשומים - האח פנחס, האישה, ובנם התינוק.

באותה רשימת נספים רשומים גם האם (יהודית) והאחות הקטנה (פרידה).

האח הצעיר הצליח אף הוא להימלט מפולין אחרי שמספר ימים לאחר הבריחה של שני אחיו הגדולים הוא חוטף מכות שהפכו את פניו לעיסה של דם ועצמות. היה "באשפוז" בדירתם של הבכור שחזר והאישה (אותה ארוסה אליה הוא חזר) עד שיכול היה לעמוד על רגליו. ביום שהחלים ברח גם הוא מביתו. שני האחים נפגשו, במקרה, בנקודת מפגש של פליטים פולנים ברוסיה.

הנער בן ה- 16 שברח מביתו בלילה היה סבי, ואחיו, שהיה צעיר ממנו בשנה וחצי, היו השריד היחידי למשפחה שהפכה לאפר. לסיום היא כותבת "מקוללת תהיי, עד יומך האחרון, זו שמכנה יהודים 'נאצים'".

פרופסור שקמה ברסלר, אחת המובילות של המחאה נגד הרפורמה המשפטית, השתתפה בשבת בכנס ביישוב נהלל בנושא הדמוקרטיה והשוותה את מפלגת הציונות הדתית שבראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - לנאצים.

ברסלר, מיוזמות "הדגלים השחורים" אמרה: "בתוך ה80 אחוז שהם לא פשיסטים וגזענים, האנשים שרוצים את נתניהו הם ככה קטנים ולכן אין שום סיבה שהוא יהיה ראש ממשלה. אסור לדבר עם נאצים בין אם הם יהודים או לא יהודים".

הדברים נאמרו במענה לשאלה האם פשרה יכולה להתקבל בלי שיתוף פעולה עם מפלגת הציונות הדתית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אני מגנה בחריפות את דבריה של מובילת הפגנות השמאל, שקמה ברסלר, שהתייחסה לשרי הממשלה כאל ״נאצים״. האמירה השערורייתית הזאת היא גם זילות השואה, וגם הסתה פרועה לרצח שרי הממשלה ונבחרי ציבור. הזכות להפגין איננה הזכות להסית".

 

נאצים הרפורמה המשפטית שקמה ברסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד