ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ניתן להגיש השגות

בניגוד לחוק: כך נגבו מיליארדי שקלים מעשרות אלפי עצמאים

עצמאים רבים נדרשו להחזיר למדינה מענקי קורונה, אך בניגוד להצהרת רשות המיסים לבג"ץ לא הוקמה ועדת חריגים ולא ניתנה להם אפשרות ערעור - בניגוד לחוק. בעקבות פניית 'כאן חדשות', תינתן אפשרות להגיש השגות 

בניגוד לחוק: כך נגבו מיליארדי שקלים מעשרות אלפי עצמאים
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בניגוד להצהרת רשות המיסים לבג"ץ והתחייבות שר האוצר בוועדת הכספים, רשות המיסים לא הקימה ועדת חריגים בנוגע להחזרי מענקי הקורונה. זאת למרות מה שנקבע בחוק. בנוסף, במקרים רבים עיקלה הרשות חשבונות של עצמאים וחייבה אותם להסדיר את התשלומים - בניגוד לחוק מענקי הקורונה. כך נחשף ב'כאן חדשות'.

התחקיר התפרסם בעקבות גל עיקולים נוסף שערכה רשות המיסים בחודשיים האחרונים, ממש לפני החגים. העצמאים נדרשו להשיב כספים, ואם לא - כספם יעוקל. זאת כאשר לא ניתנה להם כל אפשרות להגיש ערעור בשנה וחצי האחרונות.

ד"ר גילי תמיר, מגישת 'זה מגיע לכם' ברשת ב', פנתה לרשות המיסים, והציגה עדויות רבות כי עצמאים רבים לא יכלו כלל להגיש השגות, וכי הרשות הטעתה אותם ואת רואי החשבון באמצעות האתר האישי. הרשות בתגובתה לא אישרה כי נפלה טעות, אך החליטה לנוכח המסמכים שצורפו, לאפשר לעצמאים להגיש השגות לרשות החל ממחר. בנוסף, הרשות תפעל לעדכן את העצמאים באפשרות זו באמצעות הודעות סמס, מיילים ופניות בכתב ותאפשר להם לעשות כן באמצעות האתר האישי.

עצמאים רבים וחברות רואי חשבון סברו כי אינם עומדים בתנאי הערעור, ולכן לא הגישו ערעורים. אלה שהגישו, חשבו כי פנייתם התקבלה אך מסתבר שזה לא קרה. בעקבות כך, לא ניתנה להם האפשרות החוקית להתגונן. רשות המיסים הטעתה את הפונים באתר הרשמי ולפיכך, מיליארדי שקלים מעשרות אלפי עצמאים נלקחו שלא חוק.

חוק מענקי הקורונה יצר שיטת חישוב בה גם אם העצמאי הפסיד ברמה השנתית הרבה מאד כסף, הוא יידרש להחזיר הרבה מהמענק שקיבל, כי שיטת החישוב היטיבה עם משרד האוצר. החוק קבע לעצמאים הלוואה מבלי להסביר להם את הדברים, אך הוא גם קבע מנגנון ערעור שיאפשר להם במצבים אבסורדיים כאלה להגיש ערעור או השגה לרשות ולהסביר מדוע לא צריך להחזיר.

 

רשות המיסים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד