ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הנשיא מסתייג

בלשכת נתניהו מנסים לגייס את הרצוג לתמוך בריכוך חד צדדי

לקראת הדיון הגורלי בבג"צ: ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמצים להגיע לפשרה סביב המשך חקיקת סעיפי הרפורמה המשפטית. בעקבות קריסת המגעים מול האפוזיציה, בסביבת נתניהו לוחצים על הנשיא לתמוך בהצהרה אפשרית על ריכוך חד צדדי של החקיקה. כל הפרטים

בלשכת נתניהו מנסים לגייס את הרצוג לתמוך בריכוך חד צדדי
יצחק הרצוג ובנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי, לע"מ

למרות דעיכת המגעים: ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין חותר לפשרה סביב הרפורמה המשפטית ומתווך ההבנה כי ככל הנראה לא תהיה כזו עם האופוזיציה, לוחצים על הנשיא לתמוך בהצהרה אפשרית על ריכוך חד צדדי של החקיקה.

על פי דיווח בגל"צ, בלשכת נתניהו ניסו לבקש הצהרה משותפת, והם אף יסתפקו בהודעת תמיכה. לפי שעה הנשיא הרצוג מסתייג מכך. על פי הדיווח, רה"מ מחפש "גורמים אובייקטיבים" שיתנו חותמת כשרות לריכוך שלו, כדי להרגיע את הרוחות בלי תמיכת האופוזיציה.

הערכה היא כי ראש הממשלה נתניהו צפוי לצאת בהצהרה לציבור עוד לפני ראש השנה ולהודיע לציבור על גורל הרפורמה המשפטית. לאורך כל הימים האחרונים, ראש הממשלה נתניהו נועד עם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, השר רון דרמן ומקורבים נוספים.

עדיין לא הוחלט על מועד מדויק של ההצהרה. 

אמש דווח כי הממשלה צפויה להציג מספר אפשרויות לפשרה חד צדדית בעניין הרכב הוועדה למינוי שופטים. אחת החלופות שיוצגו, אשר פורסמה ב'ישראל היום', תיתן חמישה נציגים לקואליציה וחמישה לאופוזיציה - ולא יהיו חברים בוועדה שופטי עליון.

חלופה אחרת הנבחנת היא זו שהציע שר המשפטים לשעבר חיים רמון. לפי ההצעה, במקום שני נציגי לשכת עורכי הדין - שני נציגי אופוזיציה. כך יהיו שלושה נציגי קואליציה, שלושה לאופוזיציה וכן שלושה שופטים. עוד מציע רמון כי כל שופט ימונה ברוב של 7 מתוך 9 ולא פחות מכך.

מתווה זה לדעתו של רמון, אמור להעניק לימין ביטחון שלא יידרס גם כאשר יהיו אולי בעתיד שוב באופוזיציה, ומצד שני, המתווה לא מגדיל את כוח הממשלה בהליך מינוי השופטים.

יחד עם זאת דווח כי הממשלה שוקלת ריכוך בתיקון עילת הסבירות - זאת כאשר הדיון אודות העניין בבג"ץ נמצא ממש מעבר לפתח.

יצחק הרצוג בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד