ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
הנתונים המלאים

נתוני החינוך נחשפים: באיזה מגזר התלמידים תוקצבו הכי הרבה?

נתוני משרד החינוך לשנת 2022 מראים כי ישנה עלייה בשיעור הנשירה מבתי הספר העל-יסודיים, ולראשונה מ-2019 - ירידה במספר הזכאים לבגרות

נתוני החינוך נחשפים: באיזה מגזר התלמידים תוקצבו הכי הרבה?
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

משרד החינוך פרסם היום (שני) את "התמונה החינוכית", הכוללת בין היתר נתונים על תקצוב תלמידים המגזרים השונים, צמצום פערים בחינוך וכן את נתוני הזכאות לתעודת בגרות בבתי הספר לשנת הלימודים תשפ"ב.

מהנתונים עולה כי התלמידים מרקע חברתי כלכלי חלש מצמצמים את הפער מול תלמידים מרקע חברתי כלכלי חזק והפער בשיעור הזכאות עומד על 12.3%. רק ארבע שנים קודם (תשע"ט) הפער עמד על 22%.

מגמה מעניינת נוספת מראה כי תלמידי המגזר הערבי מצמצמים את הפער מול תלמידי המגזר היהודי. הפער בין תלמידי המגזר היהודי לתלמידי המגזר הערבי בשיעור הזכאות לבגרות עומד על 1.6%. ארבע שנים קודם (תשע"ט) הפער עמד על 9.2%.

בנוסף, נראה כי הבנים מצמצמים את הפער מול הבנות. הפער בין הבנים לבנות בשיעור הזכאות לבגרות בשנת תשפ"ב (2022) עומד על 0.5. ארבע שנים קודם (תשע"ט) הפער עמד על 4.6%.

נתון מעניין נוסף מראה על התקצוב בחינוך וממנו עולה כי בחינוך הממלכתי-ערבי חל הגידול הגבוה ביותר בתקציב הממוצע לתלמיד. מ-13,763 שקלים לתלמיד בממוצע בשנת תשע"ב (2012) ל-20,102 שקלים בשנת תשפ"ב (2022).

כמו כן שיעור הזכאות לתעודת בגרות מהלומדים בכיתה יב' ירד מעט: משיעור זכאות של 76% בשנת הלימודים תשפ"א (2021) לשיעור זכאות של 75.9% בשנת הלימודים תשפ"ב (2022).

יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד