ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
במחאת 'צדק לרפאל'

"פצצה מתקתקת": התנפל על השוטר ודקר אותו בצווארו | כתב אישום

כתב אישום הוגש נגד תושב חולון לאחר שניסה לרצוח שוטר בעת הפגנת "צדק לרפאל" של בני העדה האתיופית בתל אביב, ומספר ימים לאחר מכן איים על אישה אקראית ברחוב, ועל אדם שנחלץ לעזרתה, תקף אותו וניסה לדקור אותו, קילל ואיים על שוטרים

"פצצה מתקתקת": התנפל על השוטר ודקר אותו בצווארו | כתב אישום
מחאת העדה האתיופית בת"א צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד האבטאמו אסרס (23) מחולון, לאחר שניסה לרצוח שוטר בעת הפגנת "צדק לרפאל" של בני העדה האתיופית בתל אביב, ומספר ימים לאחר מכן איים על אישה אקראית ברחוב, ועל אדם שנחלץ לעזרתה, תקף אותו וניסה לדקור אותו, קילל ואיים על שוטרים.

מכתב האישום שהגישה עו"ד מרדית שיבאן פרקל עולה כי הנאשם החליט לגרום למותו של שוטר במשטרת ישראל, ולצורך כך ביום 23.08.23 הצטייד בסכין מטבח באורך 32 ס"מ, הסליק אותה מתחת לבגדיו וצעד מאזור נווה שאנן ועד לגשר שבין מרכז עזריאלי לבסיס הקריה, שם התקיימה באותה עת הפגנת מחאה של בני העדה האתיופית. עם הגעתו למקום, בשעה 21:02, שלף אסרס את הסכין שהסליק מתחת לבגדיו, רץ אל שוטר ודקר אותו בסמוך לחלק האחורי של צווארו, תוך שהוא מגדף אותו.

בתגובה, השוטר זינק מהאופנוע והתרחק מאסרס שרדף אחריו וניסה לדקור אותו בשנית. תוך כדי המרדף אסרס החליק ונפל על הקרקע, השליך את הסכין מידו ונמלט מהמקום בחסות ההפגנה הסוערת שנערכה באותה עת. כתוצאה מהדקירה, פונה השוטר לבית החולים כשהוא מדמם ונזקק לתפרים.

כחמישה ימים לאחר מכן, ברחוב ביאליק בתל אביב, ניגש אסרס אל אישה שקשרה את אופניה במקום ואיים לדקור אותה. עובר אורח שהבחין במצוקתה של האישה ניגש אליה, פנה לאסרס ודרש ממנו לעזוב אותה.

בתגובה, החל בין השניים דין ודברים במהלכו אסרס איים על המתלונן, הכה אותו באמצעות קרשי עץ והתקשר למוקד 100 ואיים על המוקדנית כי הוא עומד לרצוח את המתלונן. לאחר שאסרס נטפל לזוג זקנים שעברו במקום והמתלונן נחלץ לעזרתם, ניסה אסרס לדקור אותו באמצעות שברי זכוכית.

אסרס המשיך ואיים על שוטר שהגיע למקום לתשאל אותו, גידף ואיים אותו, כמו גם שוטרת נוספת בניידת וכלאי בתחנת המשטרה. בעת חקירתו במשרדי הימ"ר במשטרת מחוז תל אביב, איים על השוטר ששמר עליו. אסרס חזר על מעשיו גם בפני שוטר נוסף וכן בפני חוקר.

בבקשת המעצר ציינה עו"ד שיבאן פרקל כי "מדובר במשיב אלים ומסוכן, המהווה הלכה למעשה "פצצה מתקתקת", הנוקט באלימות כלפי כל מי שנקרה בדרכו ורק בנס לא גרם למותו של השוטר אשר הדקירה היתה בסמוך מאד לכלי דם ראשי בצווארו."

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של ניסיון רצח, נשיאת סכין, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ואיומים.

כתב אישום צדק לרפאל דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד