כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
ללא אירועים חריגים

מעל 40.000 איש התפללו בחג בציון רבי נחמן באומן

רחוב פושקינה, המקום בו שוכן ציון רבי נחמן מברסלב, הפך מרחוב כמעט שומם לרחוב יהודי שוקק חיים, ריקודים ואחדות מתפרצת. עוד לפני שנכנסים לציון כבר אפשר היה לשמוע את שירי השמחה. מעל 40.000 איש שהו באומן בראש השנה

מעל 40.000 איש התפללו בחג בציון רבי נחמן באומן
המונים באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

חילונים, דתיים, חרדים, מסורתיים, כולם היו באומן. כולם סביב הנקודה המשותפת של כל הבאים לאומן - הצדיק רבי נחמן מברסלב. אנשים מכל העולם - ישראל, ארה"ב, צרפת, אנגליה ומאיפה לא, באו להתפלל בראש השנה על ציון רבי נחמן מברסלב.

רחוב פושקינה, המקום בו שוכן ציון רבי נחמן מברסלב, הפך מרחוב אוקראיני כמעט שומם לרחוב יהודי שוקק חיים מלא בהרבה צבעים וגוונים של שמחה, ריקודים ואחדות בלתי נגרמת. עוד לפני שנכנסת לציון כבר אפשר היה לשמוע את שירי השמחה, צעדי הריקוד, והזעקות שוברות הלב שרק רוצות עוד נחמה ותיקון לנשמה.

בטרם כניסת החג התעטפו כולם בבגדי לבן וכך גם הרחוב כולו, ציון רבי נחמן התלבש בטוהר, משאלת ליבם והציפייה של העולים לציון התגשמה - אומן ראש השנה. עם צאת החג, אף חושך לא הסתיר את האור המיוחד של הלב הפועם של כל הבאים לציון, הם הגשימו את משאלת ליבם והציפייה של כל השנה כולה, עד לפעם הבאה.

על האירוע המיוחד - אומן ראש השנה עמלו לילות כימים צוותיי עבודה מתוגברים המלווים את הפרטים הטכניים הרבים והמרגשים כאחד.

יו"ר איחוד ברסלב, הרב נתן בן נון, העומד מאחורי ההיערכות המרובה לקראת הקיבוץ בראש השנה, מסר כי: "קיבוץ ראש השנה עבר בהצלחה על הצד הטוב ביותר, ומה מיוחד לראות את פירות ההשקעה וההכנות עליהם עמלנו יחד בכוחות משותפים".

הרב נתן צמח, גבאי ציון רבי נחמן מברסלב, אשר עמל ופיקד על העבודות בשטח ודאג רבות לכל הדרוש לבוא הרבבות דיווח כי "בס"ד במשך חודשים עבדנו ימים כלילות, כעת אנו יכולים לברך על המוגמר, ולומר שכלל חסידי ברסלב שהגיעו לציון רבי נחמן מכל רחבי העולם ושהו בימי ראש השנה קיבלו את המענה הטוב ביותר".

הרב מרדכי וייספיש, אף הוא גבאי הציון, מציין כי "היה מרגש לראות כיצד יהודים רבים מכל רחבי העולם העבירו יחד את החג באומן מתוך אחדות מלאה ותפילה בצוותא חדא בכלל היכלות הציון הקדוש".

 

אומן מבצע אומן מלחמת אוקראינה רוסיה ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד