ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לראשונה מאז פרוץ המלחמה

זלנסקי נפגש עם נתניהו: "מצפה מישראל להרבה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגשו היום במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק. נתניהו הבהיר שישראל תמשיך לסייע לאוקראינה בנושאים הומניטריים

זלנסקי נפגש עם נתניהו: "מצפה מישראל להרבה"
נתניהו עם נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: אבי אוחיון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגשו היום (שלישי) במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק.

לשכת ראש הממשלה מסרה כי "הפגישה הייתה ידידותית". עוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו הבהיר שישראל תמשיך לסייע לאוקראינה בנושאים הומניטריים לרבות התמודדות עם מוקשים נגד בני-אדם". יחד עם זאת, אחרי שלושים דקות של שיחת חברי המשלחות, חברי שתי הפמליות יצאו מהחדר וזלנסקי ונתניהו נועדו בארבע עיניים. חלק זה לא היה מתוכנן.


בפתח הפגישה העיר זלנסקי כי חברי המשלחת הישראלית רבים, ובוודאי זה עלה הרבה כסף, שאין לממשלתו. אמירה זו נתפסה כעקיצה לישראל. יחד עם זאת, זלנסקי נתן חיבוק גדול לראש המוסד דדי ברנע ובכך אותת על יחסיהם הקרובים.

אריאל כהנא מדווח ב'ישראל היום' כי נמנעה תקרית דיפלומטית. לקראת פגישת נתניהו זלנסקי, לשכת ראש הממשלה ביקשה להכניס מפה לחדר הפגישה באו"ם, על מנת למלא את הבקשה הובאה מהקונסוליה הישראלית בניו יורק מפה, ברגע האחרון לפני שהוכנסה לחדר המיועד לפגישה, מישהו שם לב שהמפה, ששורטטה בשנות ה-60 תקופת המשטר הקומוניסטי של ברית המועצות - לא כוללת את אוקראינה. בשניה האחרונה המפה הוזזה משם.

בנימין נתניהו ולודימיר זלנסקי העצרת הכללית של האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד