ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
בגלל ציוץ בטוויטר

"זרוע של המשטר": עיתונאי איראני פנה לבית המשפט נגד חבר פרלמנט יהודי

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך מבלגיה, צייץ נגד עיתונאי איראני - בלגי בשל קשריו עם המשטר האיראני. העיתונאי תבע אותו בבית המשפט בגין "ציוץ מכפיש" ודרש להטיל עליו קנס. פרייליך: "לא ישתיקו אותי"

"זרוע של המשטר": עיתונאי איראני פנה לבית המשפט נגד חבר פרלמנט יהודי
חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך צילום: Moshe Jonatan/ Joods Actueel

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך נתבע בבית המשפט בבלגיה על ידי עיתונאי איראני-בלגי בגלל "ציוץ משמיץ" על קשרים עם המשטר האיראני. אנטואן שהבנדי דורש מהפוליטיקאי היהודי מאנטוורפן להסיר את הציוץ, ואם לא, הוא דורש פיצויים וקנס בסך אלפי יורו. עם זאת, בית המשפט באנטוורפן לא קיבל את הדרישה להסיר לאלתר את הציוץ.

פרייליך כתב: "הזרוע הארוכה של המשטר האיראני?", שאל מיכאל פרייליך בטוויטר, יום אחד לאחר דיון בועדה פרלמנטרית שנויה במחלוקת ב-21 ביוני. שרת החוץ האדג'ה להביב אישרה באותם ימים ויזה למשלחת איראנית בראשות ראש העיר טהרן כדי להשתתף בכנס בבלגיה.

היא נאלצה לספק לפרלמנט הסברים לגבי אישור אשרות למשלחת של איראנים. מספר מפלגות דרשו את התפטרותה. אנטואן שהבנדי, עיתונאי איראני שחי ועובד בבלגיה, עשה סרטונים מהדיון ומאוחר יותר פרסם קריקטורה בפייסבוק עם המסר: "להביב, תישארי חזק נגד מפלגת N-VA" המפלגה של פרייליך.

"האיש מפיץ קריקטורה ומצלם בקאמרי", הסביר פרייליך לתקשורת בבלגיה. "אנשים מאיראן משכו לי בשרוול ואמרו: 'שים לב מייקל, הוא קשור למשטר'. אחר כך בדקתי ואכן: הוא עבד בעבר בטלוויזיה הממלכתית האיראנית. יש גם סרטונים שמסתובבים בו הוא מדבר בעד המשטר".

"אז אני תוהה: האם תעודת עיתונאי שלו מאושרת בבלגיה? האיש מדבר עכשיו על לשון הרע, רק שאלתי את השאלה: האם הוא חלק מהזרוע הארוכה של המשטר האיראני?".

העיתונאי המתלונן דורש פיצוי של 10,000 יורו וקנס של 3,000 יורו על כל יום שהציוץ נשאר באוויר, אך בית המשפט דחה את הבקשה, והדיון בעניין יימשך בימים הקרובים.

התקשורת הבלגית עוקבת אחרי הסיפור בעניין רב. עורך הדין של האיראני הוא אדם שנוי במחלוקת ומאוד אנטי ישראל ופרו איראן. הוא תוקף את חבר הפרלמנט כל ואת ישראל בטוויטר באופן קבוע.

חבר הפרלמנט אמר בראיון לתקשורת בארצו: "זה שלא אכפת לי, כי זו זכותו לחופש הביטוי, ולעולם לא הייתי לוקח מישהו לבית המשפט כדי להשתיק אותו".

מיכאל פרייליך איראן בלגיה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד