י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
יינקטו צעדים משפטיים

בלבנון "נדהמו" לגלות ספר לימוד עם דגל ישראל על הכריכה

משרד החינוך הלבנוני הזהיר את בתי הספר בלבנון מפני שימוש בעותקים של הספר "חינוך לאומי וחינוך אזרחי" עם דגל ישראל על כריכתו. שר החינוך הלבנוני מסר כי החליט לנקוט בצעדים משפטיים ולהעמיד לדין את האחראים למחדל

בלבנון "נדהמו" לגלות ספר לימוד עם דגל ישראל על הכריכה
דגל ישראל צילום: freepik

בלבנון זועמים על כך שבאחד מספרי הלימוד לכיתה ז' מתנוסס דגל ישראל במטה האומות המאוחדות. שר החינוך הלבנוני כבר החל לפעול בנושא בניסיון להבין איך זה קרה ואיך מונעים את הישנות המקרה.

משרד החינוך הלבנוני הזהיר את בתי הספר בלבנון משימוש בספר לימוד "חינוך לאומי וחינוך אזרחי" עם דגל ישראל על כריכתו. על הספר, שהודפס מחדש על ידי הוצאה לא מזוהה ונמכר בשווקים, הודפסה תמונה של בניין האו"ם כשדגל ישראל מופיע בין דגלי מדינות אחרות.

בלשכת העיתונות של שר החינוך עבאס אלחלבי נמסר כי החליט לנקוט בצעדים משפטיים ולהעמיד לדין את "כל מי שביצעו העתקה, הדפסה ועיוות במרמה של ספר החינוך", והפר את "הזכות הבלעדית של המרכז החינוכי לפיתוח סדרת ספרי הלימוד הלאומיים".

ד"ר חיאם ישאק, ראש המרכז החינוכי למחקר ופיתוח בלבנון, אמר לתקשורת הערבית כי בעבר התנהלו תביעות משפטיות נגד הוצאות לאור שהפיקו ספרי לימוד באופן לא חוקי, ויצאו נגדם אזהרות. עם זאת, הבעלים של הוצאה זו חזר על ההפרה - הפעם עם "טעות חמורה" הקשורה לדגל ישראל שהודפס על עטיפת הספר.

 "המרכז החינוכי הלאומי למחקר ופיתוח מפרסם מכרזים להוצאות לאור המעוניינים להדפיס את ספר הלימוד ומשרד החינוך קונה אותו מהם", אמר ישאק.  

"אבל עם קריסת הלירה הלבנונית, והעובדה שהמדינה מתנהלת עם הלירה הלבנונית בלבד, אף חברת הוצאה לאור לא ביקשה השנה להדפיס את ספר הלימוד. בעבר, האו"ם הדפיס ספרי לימוד בלבנון, אבל הודיעו ​​לנו שהשנה שאין להם תקציב לעניין הזה".

מה שהביא הוצאות לאור להדפיס את ספרי הלימוד ולמכור אותם, והם הדפיסו עם התמונה של הדגל הישראלי ועוררו את זעם האנשים בלבנון.

 

לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד