כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
הבל פיהם של תינוקות של בית רבן

ההוראות של ראש הישיבה הגר"א דויטש לגבי הלימודים בחיידרים ובישיבות

ראש הישיבה הגאון רבי אשר הכהן דויטש הורה לילדי החיידרים של בני תורה ללמוד באופן שלא מסכן חיי אדם ובשטחים מוגנים. לישיבות הורה להתחיל בימים שלישי ורביעי 

ההוראות של ראש הישיבה הגר"א דויטש לגבי הלימודים בחיידרים ובישיבות
ראש הישיבה הגר"א דויטש צילום: מוטי גלזר

מנהלי מוסדות וראשי ישיבות מהפלג הירושלמי שעלו אתמול (ראשון) למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש ברחוב וסרמן בבני ברק, שמעו מראש הישיבה על ההבדל בין ילדי החיידר לתלמידי הישיבות. ואיזה פרק תהילים הורה ראש הישיבה לומר בבתי הכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רה"י הגר"א דויטש הורה לפתוח כבר היום בבוקר את תלמודי התורה של הפלג הירושלמי בכל רחבי בארץ, כמובן באופן שלא מסכן חיי אדם ובשטחים מוגנים, רה"י הדגיש למנהלים כי זכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן זה מה שארץ ישראל צריכה במצב הקשה הזה.

לראשי הישיבות הקטנות הורה רה"י להמתין עם פתיחת הזמן עד לראש חודש. לראשי הישיבות הגדולות ביקש רה"י גם להתחיל כרגיל בראש חודש אך הוסיף כי עכ"פ בוודאי שלא לפני יום שלישי או רביעי. "רה"י סבור כי תלמידי הישיבות הקדושות צריכים את המנוחה של אחרי אלול והימים הנוראים", אמר גורם המעורה בפרטים.

ל'בחדרי' נודע כי לישיבות הגדולות הורה הגר"א דויטש שגם בימים אלו של תחילת הזמן עד לראש חודש - ינהגו בישיבה כפי שהנהיג בישיבת פוניבז' מרן הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל במלחמת יום הכיפורים, אז כינס הגר"ד פוברסקי את תלמידי פוניבז' לישיבה לפני תחילת הזמן, אך לא נמסרו שיעורים בישיבה, רק למדו בחברותות.

בתוך כך, לגבאי בתי הכנסת וראשי הקהל ששאלו את רה"י איזה פרק תהילים להוסיף אחרי התפילה בתקופת המלחמה, הורה הגר"א דויטש לומר את פרק צ"א בתהילים - יושב בסתר עליון.

מלחמת חרבות ברזל הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד