כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
אחרי הסערה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "הובנתי לא נכון"

אחרי שדבריו בחדשות 12 אתמול, לפיהם המסיבה ברעים בה נרצחו כ-260 אנשים הוסיפה לכאוס עוררה סערה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי מבהיר: "אם התבטאתי בחוסר רגישות או שבטעות הובנתי לא נכון - אני מתנצל מעומק הלב"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "הובנתי לא נכון"
יוסי שלי וצחי ברוורמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ״ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי מבהיר הבוקר (שלישי) את דבריו בריאיון לחדשות 12 שעוררו סערה לפיהם המסיבה ברעים בה נרצחו כ-260 אנשים הוסיפה לכאוס.

שלי כתב: "אני מבקש להבהיר את דבריי בהתייחס למסיבה. בשום פנים ואופן לא התכוונתי שהמבלים תרמו לתוצאות האירוע הטרגי. הצעירים שחגגו, ביניהן בת דודתי לורי האהובה שנרצחה, חגגו כפי שעם ישראל צריך לעשות בחג".

שלי הוסיף: "דבריי התייחסו לביקורת על משך זמן זיהוי גופות הנרצחים ולקושי בזיהויים.

בגלל מספר הנרצחים הרב, הקושי להגיע לגופות בעיצומה של לחימה, הזמן הרב שנדרש לאסוף את הגופות, ותהליך הזיהוי המורכב בגלל מצבן - נדרש הקמת מערך יעודי, גיוס אנשי מקצוע רבים והעברת החלטת ממשלה שתאפשר זיהוי באמצעות מאגר ביומטרי. כל אלה פעולות שאורכות זמן והביאו שתהליך הזיהוי יתארך.

אם התבטאתי בחוסר רגישות או שבטעות הובנתי לא נכון - אני מתנצל מעומק הלב", אמר.

כזכור, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי התראיין אמש ל'חדשות 12', וסיפק אמירה בעייתית ותמוהה והותקף ברשתות החברתיות.

שלי התייחס למסיבה שהתקיימה סמוך לרעים בשבת, בה נרצחו כ-260 חוגגים, ואמר כי "המסיבה תרמה תרומה בלתי מבוטלת לכאוס". עוד הוסיף: "לא מאשים, אבל לפעמים יש תנאים מצטברים. זו מלחמה, זה מצב שאף אחד לא תכנן".

הכתב ירון אברהם הגיב בזעם לאמירה זו, ושלי הגיב לו: "אתה במקום לעודד את עם ישראל, אתה נותן מכה על הראש. אני לא בא עם מסרים מוכנים מראש, כבר בשבת כינסתי את פורום המנכ"לים, ונפתחו כל החמ"לים. ואחרי זה גם חילקנו לפורומים".

העיתונאי בן כספית תקף בטוויטר: "‏בחצי השעה האחרונה פנו אלי עשרות אנשים ושאלו אם האיש שהתראיין בחדשות 12 תחת התואר ״מנכ״ל משרד ראש הממשלה״ הוא אכן מנכ״ל משרד ראש הממשלה. אמרתי את האמת: כן. מתנצל. אבל יש גם רבע מלא בכוס הזו: הממשלה לא מתפקדת. טוב שכך".

בהמשך הריאיון, אמר שלי בעניין הליך איתור הנעדרים: "אין אזרח שלא מחפש את הנעדר שלו. האם יש תשובה אם הוא חי או מת? יש תהליך. זה כמו תור לסופר, זה לא משנה כמה זבנים אתה שם, יש מצב שאי-אפשר לטפל בהכול".

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד