ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
היו במצור 12 שעות

אם ובתה שרדו את המתקפה באמצעות שואב אבק ומערוך

אם ובתה שרדו מצור בן 12 שעות של חמאס על הקיבוץ שלהן, כשהן התבצרו בחדר באמצעות שואב אבק ומערוך. בזמן שהרכיבה את המנעול המאולתר, אמרה להב, כי היא יכולה לשמוע קולות של גברים צורחים ו"דופקים הכל"  

אם ובתה שרדו את המתקפה באמצעות שואב אבק ומערוך
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

אם ובתה שרדו מצור בן 12 שעות של חמאס על הקיבוץ שלהן, השתיים התבצרו בחדר בטוח באמצעות שואב אבק ומערוך. הסיפור שלהן היה רק ​​אחד מהסיפורים המדהימים של הישרדות כנגד הסיכויים במתקפת סוף השבוע של חמאס מעזה על ישראל.

אירית להב, תושבת קיבוץ ניר עוז, אמרה לרשת CNN, כי כששמעה שאנשי חמאס נכנסו לישוב שלה בשבת, היא ובתה מצאו מחסה בחדר בטוח כאילו מדובר ב"הפצצה רגילה", ש"אנחנו רגילים אליה כבר שנים על גבי שנים".

אבל עד מהרה היא הבינה שהחדר, ששימש כמקלט מפצצות, לא היה מצויד כדי להרחיק את המחבלים כי אפילו לא היה לו מנעול. רשת CNN ציינה כי "כל הבניינים הישראלים שהוקמו לאחר 1993 נדרשים לכלול מקלטים עם קירות בטון ודלתות פלדה כבדות".

אבל החדרים הבטוחים האלה נועדו לעמוד במתקפת רקטות, לא בפלישה חמושה. הדלתות כבדות, אבל אין להן מנעולים הן לא אמורות להיות ניתנות לנעילה, מטעמי בטיחות.

"אני מנסה להבין מה לעשות. האם הם עומדים לפרוץ לדלת שלנו? איך אני יכולה לוודא שהוא נעול? והתחלתי לסמס ולהתקשר לאנשים מהקיבוץ איך נועלים את הדלת, ואף אחד לא ידע", סיפרה להב.

הישועה הגיעה ממקום לא סביר - כשאחיה שלח לה תמונה של איך הוא נעל את דלתו "בשני מקלות מטאטא".

"חשבתי, אין לי מטאטאים. איך הייתי עושה את זה? אבל אז נזכרתי שיש לי מערוך, ולקחתי את זה יחד עם שואב אבק", אמרה להב.

בזמן שהרכיבה את המנעול המאולתר, אמרה להב, היא יכולה לשמוע קולות של גברים צורחים ו"דופקים הכל".

"לא יכולנו לעשות כלום חוץ מלהתחבק, הבת שלי ואני, מתחת לשולחן, מתחבאים בחושך", אמרה להב.

"התחלנו לומר אחת לשניה כמה אנחנו אוהבים אחת את השניה, חשבנו שאנחנו פשוט הולכים למות והם המשיכו לדפוק את הדלת בניסיון לפתוח. והייתי בטוחה שמה שלא אעשה, השואב והמערוך לא יחזיקו מעמד, אבל זה הצליח".

להב סיפרה שהיא ובתה הרגישו ברי מזל כשאחרי שמונה או 10 דקות של ניסיון וצרחות וירי, התוקפים יצאו מביתם. אבל ההקלה הייתה קצרת מועד, שכן מחבלים נוספים חזרו כשעה לאחר מכן, "ניסו לפרוץ את הדלת" פעם נוספת, לדבריה.

"זה היה כל כך מפחיד", אמר להב ל-CNN. "ואז בפעם השלישית שוב הם באו. זה היה כמו סיוט אינסופי".

להב מעריכה כי 30% מתושבי הקיבוץ מתו או נחטפו בשבת.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד