ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
מתקפה חסרת תקדים

המודיעין האמריקני: מנהיגי איראן הופתעו מהתקפת חמאס

המודיעין האמריקני טוען כי מנהיגי איראן הופתעו מהתקפת חמאס. אבל בכירים בממשל ביידן אומרים שאיראן הייתה "שותפה" למתקפה, היא חימשה ואימנה את חמאס במשך עשרות שנים

המודיעין האמריקני: מנהיגי איראן הופתעו מהתקפת חמאס
אילוסטרציה צילום: תקשורת שב"כ

סוכנויות ריגול אמריקאיות השיגו מידע מודיעיני "מעולה" שמראה כי מנהיגי איראן הופתעו מהתקפת חמאס על ישראל בשבת האחרונה, כך לפי מקור בעל ידע בנושא. מקור שני תיאר את המודיעין כ"ראיה טובה".

המודיעין גרם לבכירים בארה"ב לתהות אם לפקידים בטהראן היה תפקיד ישיר באישור או בתכנון התקיפה הקטלנית. המקורות אמרו כי ממשל ביידן לא הגיע למסקנות סופיות לגבי האם לאיראן היה חלק ישיר בתקיפה בשל דיווח מודיעיני זה, כך אמרו מקורות לרשת NBC.

המקורות לא ציינו את הגורמים האיראנים שהופתעו מפעולת חמאס. אבל הפקידים האיראנים היו ברמה גבוהה מספיק כדי שיודיעו להם בדרך כלל על תקיפה מתוכננת. המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן וה-CIA סירבו להגיב.

השאלה לגבי תפקידה המדויק של איראן בטבח הפכה לנושא טעון פוליטי בוושינגטון, כאשר הרפובליקנים טוענים שאיראן עומדת מאחורי המתקפה ומאשימים את הבית הלבן בניסיון להמעיט באחריותה של טהראן. ישראל גינתה את איראן על חימוש חמאס אך עד כה לא האשימה את טהראן בניהול המתקפה.

במתקפה חסרת התקדים, מאות חמושים פלסטינים פרצו את הגבול הדרומי של ישראל בעשרות נקודות, הרגו לפחות 1,200 ישראלים ולקחו כ-150 בני ערובה, כולל מספר לא ידוע של אמריקאים.

בכירים בממשל ביידן אמרו בפומבי ובפרטיות כי לארה"ב אין עדיין ראיות מוצקות לכך שאיראן כיוונה או הורתה על התקיפה של ישראל בשבת. אבל היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ג'ו ביידן, ג'ייק סאליבן, אמר ביום שלישי לכתבים כי איראן "שותפה" למתקפה מכיוון שהיא חימשה, מימנה ואימנה חמושים של חמאס במשך עשרות שנים.

עוד דוווח ברשת NBC, כי פקידים אמריקאים חוקרים אם חלק ממחבלי חמאס שביצעו את התקיפה על ישראל קיבלו הכשרה מחיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן.

הם גם בודקים האם חמאס השתמש בהפגנות האחרונות של פלסטינים לאורך גדר הגבול בעזה כמחסה להנחת חומרי נפץ ששימשו מאוחר יותר לפריצת המחסום הישראלי. 

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד