ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
טבח שמחת תורה

המשפחה התחבאה במשך 16 שעות בזמן שמחבלי חמאס השתוללו בבית

צעירה בת 13 שניצלה מהטבח בכפר עזה אמרה שהמשפחה התחבאה במשך 16 שעות בזמן שחמאס השתולל ביישוב. כשהם שמעו את קולותיהם של חיילי צה"ל מתקרבים הם יצאו מהממ"ד, רננה אמרה שהיא לא זיהתה את ביתה

המשפחה התחבאה במשך 16 שעות בזמן שמחבלי חמאס השתוללו בבית
בית שרוף בכפר עזה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נערה ישראלית בת 13 ומשפחתה שרדו את המתקפה של חמאס על ביתם בכפר עזה, יישוב של 800 בני אדם במרחק של קילומטרים ספורים מגבול עזה. הכפר היה אחד היעדים הראשונים של התקיפה בשמחת תורה. רננה סוויסה סיפרה לרשת CBS שהשעה הייתה 6:22 בבוקר כששמעה אזעקות בכפר שלה "ופשוט קפאתי".

"קיבלתי התקף פאניקה", אמרה. הילדה, הוריה וסבתה מיהרו לממ"ד הבטוח, שם הסתתרו והתפללו במשך 16 שעות בזמן שחמאס השתולל בכפר. אמה עזרה לשמור עליה רגועה כשאמרה לה לחשוב על הופעה שהן מתכננות להשתתף בו בקיץ הבא, ונתנה לה תקווה שהיא תצא מזה בחיים.

"חשבתי מה יהיה אם הם ייכנסו לבית שלי ולחדר שלי, לא ידעתי מה הם הולכים לעשות. הם יחטפו אותי? הם יהרגו אותי?" היא סיפרה.

מאוחר יותר באותו לילה הם שמעו את קולותיהם של חיילי צה"ל מתקרבים. כשהם יצאו מהממ"ד, רננה אמרה שהיא לא זיהתה את ביתה.

"כשיצאנו הריח היה של מלחמה", אמרה. היא אמרה שהיא פחדה כשהיא הלכה לאוטובוס כדי להגיע למקום מבטחים, ואמרה שידיד של המשפחה אמר לה, "לא לא לא, את לא בוכה, לא עכשיו, את לא יכולה להתפרק עכשיו. את צריכה להתמקד, את צריכה לשרוד, להמשיך ללכת. להמשיך ללכת, ללכת מהר, לרוץ".

רשת CBS ראיינה את רננה לראשונה כשהייתה רק בת 10, וכבר אז היא הייתה מודאגת מההתקפות מעזה, שבהן שולט ארגון הטרור חמאס מאז 2007.

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד