ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
פרטים חדש

נחשפת: פעילות צוות הימ"מ בבוקר יום השבת השחור

הצוות המיוחד של הימ"מ הגיע לעוטף עזה ב-06:45, ההיתקלות הראשונה שלו מול המחבלים היתה בשעה 07:20 • כוחות הימ"מ חיסלו כ-200 מחבלים מתחילת הלחימה והצילו חיים של רבים, בהם 12 חיילות וארבעה שוטרים שהיו בני ערובה בשדרות

נחשפת: פעילות צוות הימ"מ בבוקר יום השבת השחור
לוחמי ימ"מ צילום: פלאש 90

ביום חמישי פורסם כי צוות טקילה של הימ"מ נשלח בלילה שקדם לטבח של חמאס בעוטף עזה, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בשב"כ ואחרי דיון לילי. אולם העיתונאי משה שטיינמץ חושף ב'כאן 11', חושף פרטים חדשים על פעילות הימ"מ ביום הלחימה הראשון, מהם עולה שצוות טקילה הוקפץ לדרום רק בבוקר יום השבת - שמחת תורה, בשעה 6:45 - רבע שעה לאחר שהתחילה מתקפת הפתע.

ההיתקלות הראשונה של הצוות עם מחבלים הייתה באזור השעה 7:20 במתחם 'ביג' בשדרות. בימ"מ הבינו שצומת שער הנגב וצומת רעים אלו צווארי הבקבוק של האויב, שפוגע שם בכולם, ולכן הכווינו לשם את הכוחות כדי למנוע מהם להיכנס לערים. באזור שער הנגב נהרגו חמישה לוחמים של הימ"מ.

כוח נוסף נשלח לאזור יד מרדכי, כדי למנוע ממחבלים לעלות על כביש 4 צפונה, שם נלחמו הלוחמים במחבלים שהגיעו בטרקטורונים אוויריים ואמצעים נוספים. בזירה הזו לא היו נפגעים לימ"מ. צוות נוסף של היחידה הוקפץ בהמשך לחלץ חיילות מבסיס נחל עוז, שם הרג חמישה מחבלים וחילץ 12 חיילות.

בתחנת המשטרה בשדרות כוח ימ"מ חילץ ארבעה שוטרים בני ערובה, כשאחד מהם היה פצוע על גג המבנה כששני מחבלים שומרים עליו. המחבלים חוסלו על ידי צלפים. הכוח עלה עם מנוף של כיבוי אש לגג, טיהר את הבניין מלמעלה למטה. בפעילות נהרגו קצין ושני לוחמים ביחידה.

בזירת הקרב בקיבוץ בארי השתתפה חצי פלוגה שאותה תגברו כוחות ימ"מ. קרוב ל-60 מחבלים חוסלו וחמישה בני ערובה חולצו. הימ"מ חיסל בסך הכול כ-200 מחבלים. מאז הקמת הימ"מ ב-1974 נפלו 16 מלוחמיו, כשביום שבת נפלו תשעה לוחמים.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד