ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
הורים גיבורים

השכנים שמעו את התינוקות בוכים 14 שעות: מחבלי חמאס הסתובבו מסביב לבית

קרובי משפחה ושכנים של הורים שנרצחו בהגנה על תינוקותיהם התאומים מפני חמושים של חמאס אומרים כי הם "היו גיבורים". התאומים היו לבד במשך 14 שעות לפני שחולצו

השכנים שמעו את התינוקות בוכים 14 שעות: מחבלי חמאס הסתובבו מסביב לבית
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

דודם של תאומים ששרדו לבדם בנס במשך 14 שעות לאחר שהוריהם נרצחו על ידי חמאס, תיאר את השעות המייסרות של אי יכולת להגיע לתינוקות.

"התעוררנו לגיהנום פשוטו כמשמעו", אמר דביר רוזנפלד לרשת CBS, שמתגורר בקיבוץ כפר עזה, כאשר חמושים של חמאס פלשו לדרום מעזה בשעות הבוקר המוקדמות של ה-7 באוקטובר.

רוזנפלד הסתתר עם אשתו וילדו בממ"ד. אבל אחותו, הדר ברדיצ'בסקי, נרצחה כשניסתה להאכיל את הבנים התאומים שלה. רוזנפלד מאמין שהיא כנראה נהרגה כשעזבה את הממ"ד שלה.

"אני יודע בוודאות שזה מה שקרה", אמר רוזנפלד. "היא יצאה להביא את הבקבוקים, כי אמרו שיש בקבוקים על הרצפה. וכשהיא הגיעה, הם פשוט נכנסו לדירה שלה".

גופתה של הדר נמצאה במטבח. בעלה, איתי ברדיצ'בסקי, נמצא הרוג בין מיטותיהם של תינוקותיהם בני 10 חודשים, ששרדו.

"אני יודע שאיתי מת בניסיון להגן עליהם", אמר רוזנפלד. "ואני לא יכול לדמיין מה הוא עבר בידיעה שאשתו נרצחה זה עתה, ושני הבנים שלו לידו, והוא הדבר היחיד בין המחבלים לתינוקות". התאומים היו לבד במשך 14 שעות לפני שחולצו.

"קיבלנו הודעות מהשכנים", אמר רוזנפלד. "הם שומעים את התאומים בוכים, בוכים 14 שעות, בוכים כי הם בעצם נשארו לבד. בלי אוכל, בלי מים, בלי כלום".

רוזנפלד הסביר שאף אחד לא יכל לעזוב את הממ"דים שלו וללכת לתינוקות התאומים כי מחבלי חמאס עדיין חיכו בחוץ.

"השכן שלהם ניסה כמה פעמים (להגיע אליהם), אבל בכל פעם שהוא הצליח, המחבלים פשוט נכנסו לביתו וניסו להרוג גם אותו", סיפר רוזנפלד. "פגשתי אותו בחוץ, והוא בכה וביקש ממני סליחה כי הוא לא יכול לעזור".

רוזנפלד אמר שהוא רצה למהר לעזור להם. "רציתי לעזוב את הממ"ד וללכת לשם, אם לא אשתי", אמר רוזנפלד. "היא אמרה לי 'עם כל הכבוד, אני מבינה, זה כואב. אבל אם אתה עושה את זה, הם יחיו בלי דוד, והוא (הבן של רוזנפלד) יחיה בלי אבא'".

כפי שדיווחנו התינוקות ניצלו על ידי כוחות צבא שהגיעו בזמן להציל אותם.

"כולם היו רטובים בגלל הזעה והבכי", אמר רוזנפלד. "אז החליפו להם חיתולים, הם לקחו בגדים מהשכנים, כי הם לא ידעו איפה הבגדים".

"הם יגדלו עם הרבה אהבה, והרבה סיפורים על ההורים שלהם", אמר רוזנפלד. "אני חושב שמה שחשוב הוא לספר להם שההורים שלהם היו גיבורים".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד