כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
הפלישה נדחתה בגלל מזג אוויר

ישראל מתכננת כניסה לעזה: השתלטות על מעוז חמאס וחיסול הנהגת הארגון

בעקבות מתקפת הפתע הרצחנית שנכפתה על ישראל, צה"ל מתכנן כניסה קרקעית לרצועת עזה בימים הקרובים עם עשרות אלפי חיילים שיקבלו פקודה לכבוש את העיר ולהשמיד את ההנהגה הנוכחית של חמאס, כך לפי שלושה קצינים בכירים שפירטו על התוכנית וצוטטו ב'ניו יורק טיימס'  

ישראל מתכננת כניסה לעזה: השתלטות על מעוז חמאס וחיסול הנהגת הארגון
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

צה"ל מתכנן פלישה לרצועת עזה בימים הקרובים עם עשרות אלפי חיילים שיקבלו פקודה לכבוש את העיר עזה ולהשמיד את ההנהגה הנוכחית של עזה, כך לפי שלושה קצינים בכירים ישראלים, שפירטו פרטים לא מסווגים על התוכנית ל'ניו יורק טיימס'.

צה"ל הכריז שמטרתו הסופית היא למחוק את ההנהגה הפוליטית והצבאית של חמאס, שהובילה מתקפת טרור בישראל בשבוע שעבר, שבהן נהרגו 1,300 בני אדם.

התקיפה צפויה להיות המבצע הקרקעי הגדול ביותר של ישראל מאז פלשה ללבנון ב-2006. זו תהיה גם הראשונה שבה ישראל תנסה לכבוש אדמה מאז פלישתה לעזה ב-2008, כך לפי שלושה קצינים בכירים. גורמים רשמיים ישראלים הזהירו כי חמאס עלול להרוג בני ערובה ישראלים, להשתמש בפלסטינים שאינם לוחמים כמגן אנושי.

ה'ניו יורק טיימס' מצייין כי עדיין לא ברור מה תעשה ישראל עם העיר עזה אם היא תכבש אותה, או למה בדיוק מתכוונים גורמים ישראלים כשהם מתארים את השמדת ההנהגה של חמאס.

כמו כן, לא ברור אם חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, בעלת ברית עם חמאס שמחזיק במגוון עצום של טילים וכוחות קרקע, עשוי להגיב לפלישה לעזה בפתיחת חזית שנייה עם ישראל בגבול לבנון.

הצבא עדיין לא הודיע ​​רשמית כי יפלוש לעזה, אם כי אישר כי צוותים נכנסו לרצועה לזמן קצר ביום שישי וכי כוחות ישראליים מגבירים את מוכנותם למלחמה קרקעית.

על פי הידוע, עשרות אלפי חמושי חמאס מתבצרים בתוך מאות קילומטרים של מנהרות ובונקרים תת-קרקעיים מתחת לעיר עזה ולחלקים שמסביב לצפון עזה. חמאס ינסה לעכב את התקדמות צה"ל על ידי פיצוץ חלק מהמנהרות הללו כשהישראלים מתקדמים מעליהן, ועל ידי פיצוץ מטענים בצד הדרך ומבנים מלכודים.

חמאס מתכנן גם לארוב לכוחות ישראליים על ידי גיחה פתאומית מפתחי מנהרות נסתרים הפזורים בצפון עזה, כך לפי איש חמאס שלא הוסמך לדבר עם התקשורת ושוחח בעילום שם עם העיתון.

כדי להקל על חיילים לפעול, חיילים יבצעו פחות בדיקות לפני ירי לעבר חשודים, כך אמרו שלושת הקצינים הישראלים, מבלי למסור פרטים נוספים.

הפלישה תוכננה בתחילה לסוף השבוע, אך נדחתה בכמה ימים לפחות בחלקה בגלל תנאי מזג אוויר שהיו מקשים על הטייסים הישראלים ועל מפעילי המל"טים לספק לכוחות הקרקע כיסוי אווירי, אמרו הקצינים.

עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד