ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
היום התשיעי למלחמה

ישראל במלחמה: ירי בוצע גם על מוצב צבאי | צה"ל תוקף בלבנון

חיל האוויר המשיך הלילה לתקוף באופן נרחב מטרות צבאיות של חמאס בעזה. צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד כוח נח'בה בגדוד דרום חאן יונס של חמאס, שהיה אחראי על הפשיטה הרצחנית בקיבוצים נירים וניר עוז. ארה"ב שיגרה את נושאת המטוסים אייזנהאואר לים התיכון | כל העדכונים

ישראל במלחמה: ירי בוצע גם על מוצב צבאי | צה"ל תוקף בלבנון
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

היום התשיעי למלחמה: צה"ל המשיך הלילה (ראשון) לתקוף באופן נרחב מטרות צבאיות של חמאס בעזה, בדגש על השכונות ג'בליה, זייתון, אל-פורקן ובית חאנון.

הלילה לא בוצעו שיגורי רקטות מעזה לעבר ישראל. לפי דובר צה"ל, הצבא כבר מוכן לשלבים הבאים של המלחמה - "בדגש על פעולת יבשה משמעותית". במקביל, בצה"ל ממשיכים לקרוא לאוכלוסייה בצפון הרצועה להתפנות לדרון הרצועה, למרות שבחמאס מנסים למנוע זאת.

מתחילת המלחמה מניין הנרצחים והנופלים עומד על כ-1,300, דובר צה"ל מסר ל-126 משפחות כי יקיריהן נחטפו לשטח הרצועה. מתחילת הלחימה פונו לבתי החולים 3,526 פצועים, 355 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, בהם 95 במצב קשה.

עדכונים שוטפים:

13:59 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות במרכז הארץ: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

13:54 - אזעקות במרכז הארץ.

13:42 - חשד לחדירת מחבלים באופקים, כוחות מבצעים סריקות בעיר.

13:09 - אזעקות ביישובי העוטף

12:58 - שדרות צבע אדום

12:45 - יורש העצר הסעודי: ״לפעול להפסקת הפעולות הצבאיות שפוגעות בחפים מפשע״.

12:30 - תיעוד של שיחה בין קצין מודיעין של יחידה 504 לבין תושב ג׳באליה. בשיחה התושב מעיד שחמאס החרימו מהאנשים במחסה בו הוא נמצא את הציוד האישי ואת מפתחות הרכב.

זוהי עוד הוכחה לכך שארגון הטרור חמאס מונע באופן אקטיבי מאזרחיו להתפנות ולעבור דרומה כדי להגן על עצמם:

שיחה בין קצין מודיעין של יחידה 504 לבין תושב ג׳באליה

12:15 - שר החוץ אלי כהן נפגש באשקלון עם שרת החוץ של צרפת שהגיעה לביקור תמיכה וסולידריות בישראל. בפגישה נכחו בני משפחת שם שבתם מאיה נחטפה במהלך המסיבה ברעים, כמו גם עם בני משפחת מאיר שבנם אלמוג נחטף גם הוא לרצועת עזה.

12:00 - בנק ישראל: הבוקר התקיים דיון בראשות הנגיד והמפקח בהשתתפות מנכ״לי הבנקים והחכ״אות. הדיון עסק בפעולות רוחביות לסיוע לאוכלוסייה שנפגעה כתוצאה ממצב הלוחמה ובדגש על תושבי העוטף והדרום וכוחות הבטחון שגויסו ללחימה, זאת בנוסף לצעדים הפרטניים המגוונים שביצעו עד כה במערכת הבנקאית.

11:51 - ירי 3 להבוקר: דובר צה"ל מעדכן כי בוצע ירי נ"ט לעבר כוח צה"ל שפעל בגבול לבנון. בתגובה, צה"ל תוקף מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

11:45 - בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה, הלילה נעצרו ביהודה ושומרון 49 מבוקשים מתוכם 33 פעילים של ארגון הטרור חמאס; הוחרמו מעל 50,000 ש״ח שהיו מיועדים לטרור

11:27 - דוברות עיריית שדרות: דיווח ראשוני על נפילה בתוך בית שגרם לשריפה. לא ידוע על נפגעים בגוף.

השריפה בשדרות כתוצאה מנפילה

11:25 - מטולה: חשש לחדירה לישוב, התושבים מתבקשים לנעול את דלתות הבית, חלונות ולהישאר במרחבים מוגנים.

11:20 - נתב"ג פועל כסידרו ופתוח לטיסות עבור כלל החברות. משבת שעברה (7/10) ועד יום שבת (14/10) נכנסו לישראל 165,574 ישראלים.

היום, יום ראשון ה-15/10, יעברו בנמל התעופה בן גוריון 41,200 נוסעים ב-290 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. מתוכם 18,100 נוסעים יכנסו היום לישראל ב-128 טיסות בינלאומיות, בכללן טיסות חילוץ. בנוסף, ינחתו בנתב"ג 8 טיסות פרטיות להבאת נוסעים.

11:16 -צבע אדום בשדרות והסביבה

11:00 - דובר צה״ל על הירי בצפון: ״מדינת לבנון אחראית לירי המבוצע משטחה. התושבים מהעיר עזה מתפנים - חמאס מנסה לעצור זאת. נפעל בכל מזרח התיכון למימוש צרכינו. הרמטכ״ל שוחח עם הרמטכ״ל האמריקני ורמטכ״לים נוספים בעולם. כולם תומכים בנו. ארה״ב שלחה נושאת מטוסים נוספת. אנחנו הודענו עד כה למשפחות של ל-286 משפחות חללי צה״ל. עדכנו 126 משפחות של נעדרים וחטופים. לא נסכן את תושבי הצפון. ההנחיות שניתנו עד עתה - מספקות״.

10:45 - דובר צה"ל: בעקבות הערכת המצב ואירוע הירי בצפון, הוחלט על בידוד המרחב של עד ארבעה קילומטרים מהגבול הצפוני עם לבנון.
צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב.

תקיפת צה\"ל בלבנון

אזרחים השוהים בגבול הצפון במרחק של עד שני קילומטר נדרשים להיות צמודים למרחב מוגן.

כמו כן, במהלך הלחימה מופעלים שיבושי GPS יזומים בכלל מרחבי הלחימה לצרכים מבצעיים שונים.
על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתקלות זמניות ביישומים מבוססי מיקום.

10:35 - דובר צה"ל: בהמשך לירי הנ"ט שבוצע במרחב שתולה, כוחות צה"ל תקפו באמצעות ארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, בוצע ירי נ"ט נוסף לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. בתגובה, צה"ל תוקף בשטח לבנון בשעה זו.

10:25 - הירי לשתולה: נקבע מותו של אחד הפצועים. גורם בחיזבאללה לאלג'זירה: הארגון ביצע את הירי

10:12 - אחרי 13 שעות של שקט - ירי לעוטף

10:05  - מ.א. שדות נגב: בהמשך להודעה הקודמת, ניתן לצאת מהסמיכות למרחבים המוגנים ולחזור להוראות ההתגוננות.

09:53 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על ירי לעבר היישוב שתולה, צה"ל תוקף כעת את מרחב הירי בלבנון.

09:50 - היתקלות עם מחבלים באזור ניר עם

09:45 - דיווח ראשוני על ירי נ"ט בשתולה שבגליל. במקום שלושה נפגעים, אחד מהם נפצע באורח קשה

09:30 -למרכז הרפואי שיבא הגיעו מתחילת הלחימה 265 פצועים. כעת מאושפזים 83 פצועים, 37 במצב קשה, 38 במצב בינוני והשאר במצב קל. בבית החולים השיקומי בשיבא מאושפזים 20 פצועים.

09:12 - עיריית אשקלון: מתחילת הלחימה נורו לעבר העיר 1,039 רקטות. 173 מהם נפלו בשטח העיר וגרמו ל-384 זירות.

09:10 - מסדרון הומניטרי: צה״ל הודיע לתושבי עזה כי בין השעות 10:00-13:00 לא יתקוף ברחוב סלאח א-דין שחוצה את הרצועה במרכזה, וניתן לברוח משם דרומה.

09:05 - מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ביקר אתמול, (ש׳) בשטח וערך שיח עם לוחמי מילואים בעוצבת סיני.

פינקלמן בעוצבת סיני

09:00 - משלחת דו מפלגתית של חמישה סנאטורים בכירים מארה"ב, תגיע היום לביקור סולידריות בישראל. המשלחת בראשות מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, כוללת את הסנאטורים ביל קסידי, ג'קי רוזן, מיט רומני ומארק קלי.

08:32 - מ.א. שדות נגב: יש לשהות בסמיכות למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.

08:30 - בית החולים ברזילי באשקלון: ביממה האחרונה פונו למרכז הרפואי 32 פצועים, 24 עדיין מטופלים. מתחילת המלחמה הובאו לברזילי 736 פצועים.

08:15 - פינוי התושבים משדרות יחל היום באופן רשמי. בעירייה ביקשו להדגיש כי הפינוי הוא המלצה, אך אינו בגדר חובה.

08:00 - משרד הבריאות בעזה: 2,329 הרוגים פלסטינים ו-9,042 פצועים מתחילת המלחמה

07:45 - הניו יורק טיימס: עשרות אלפי חיילי צה"ל ישתתפו בכניסה הקרקעית לרצועת עזה

7:36 - צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד כוח נח'בה בגדוד דרום חאן יונס של חמאס, שהיה אחראי על הפשיטה הרצחנית בקיבוצים נירים וניר עוז.

7:30 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן כי במהלך הלילה תקף צה"ל 100 מטרות בזיתון וג'בליה, מפקדות צבאיות של הג'יהאד האיסלאמי ומתקנים של מנגנוני הביטחון של חמאס.

חיסול מפקד בחמאס

הגרי: "ההיתקלות אחרונה הייתה אתמול בצהריים בעוטף והירי הרקטי האחרון מהרצועה היה אמש. מכונת הרעל של חמאס משקרת בטענתה שירינו על שיירות אזרחיות".

על הגזרה הצפוני אמר הגרי: "אנחנו בכוננות ודריכות מלאה בכל הגבול, אמש שני טילי גראד ששוגרו מסוריה נפלו בשטחים פתוחים בגולן. תקפנו בתגובה את מרחב הירי. מלבנון זיהינו שתי מטרות חשודות שהפעילו אזעקות, ככל הנראה שווא".
הגרי הוסיף: "הרמטכ"ל שוחח הלילה עם מפקד סנטקו"ם, גנרל קורילה, עם רמטכ"ל יוון ורמטכ"לים נוספים מרחבי העולם. הלילה הגיעו מטוסי מטען על חימושים אוויריים נוספים. עד כה עדכנו 286 משפחות של חללי צה"ל ו-126 משפחות של חטופים".

בתוך כך, במהלך היממה אחרונה שיגר ארגון הטרור חיזבאללה פצצות מרגמה למרחב הר דב. צה"ל תקף בתגובה בשטח לבנון והגיב בירי ארטילרי וכלי טיס לעבר מקורות הירי.

דובר צהל תא"ל דניאל הגרי אמר: "לצה"ל יש עוצמה גדולה מאוד בצפון. מי שיגיע לגדר לחדור לישראל - ימות. כל אירוע הוא באחריות המלאה של מדינת לבנון והיא תישא במחיר".

הבוקר נשמעו אזעקות  במושב שדה אליעזר בצפון ודובר צה"ל מסר כי ההתרעה הופעלה בשל מיירט ששוגר לעבר מטרה חשודה.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הנחה לצרף את נושאת המטוסים דווייט אייזנהאוור לנושאת המטוסים ג'רלד פורד במזרח הים התיכון.

תיעוד מתקיפות צה\"ל ברצועת עזה // דובר צה\"ל
מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד