כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
עדכונים שוטפים

שתי חטופות שוחררו, קבינט המלחמה קיים דיון בדרום | דיווח: בכיר בחמאס חוסל

בעזה דיווחו הערב כי חוסל בכיר בזרוע הצבאית של ארגון הטרור החמאס | קבינט המלחמה קיים הערכת מצב בפיקוד דרום | שר הביטחון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, אנחנו גובים ממנו מחיר כבד" | בשעות האחרונות: חילופי אש בגבול לבנון, חוליות מחבלים של הארגון חוסלו

שתי חטופות שוחררו, קבינט המלחמה קיים דיון בדרום | דיווח: בכיר בחמאס חוסל
חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

שבת של אש בדרום ובצפון: צה"ל המשיך במהלך השבת לתקוף מטרות של חמאס ברצועה ושל ארגון חיזבאללה בלבנון. בעזה דיווחו במהלך היום על שורה מבנים שהושמדו ע"י חיל האוויר, ביניהם מגדלים רבי קומות. בנוסף דווח ברצועה על כמה פעילי חמאס בכירים שחוסלו, ביניהם טלאל אל-הינדי, מפקד בזרוע הצבאית של חמאס. רקטות נורו במהלך השבת לכל ערי הדרום וגם למרכז הארץ.

הערב תקף צה"ל חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט. חוליית המחבלים זוהתה בזמן שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב הר דב, כלי טיס מאויש מרחוק תקף את החוליה. מוקדם יותר מחבלים שיגרו טיל נ"ט לפני זמן קצר לעבר מרחב ברעם, כוחות צה"ל הגיבו באש לעבר מקורות הירי.

אתמול שחרר חמאס שתיים מהחטופות, יהודית טאי רענן ונטלי שושנה רענן. השתיים נחטפו ע"י ארגון הטרור חמאס, במתקפת הפתע הרצחנית בשבת שעברה עת שהתארחו בקיבוץ נחל עוז.  הממונה על החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש, יחד עם צה"ל וכוחות הביטחון, קיבל אותן לידיו בגבול הרצועה וברגעים אלה הן בדרכן לנקודת מפגש בבסיס צבאי במרכז הארץ, שם מחכים להן בני משפחתן.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ערך היום תדריך למפקדי הטייסות והיחידות בחיל לקראת השלב הבא של המלחמה: "אני לא הייתי רוצה להתחלף עם שום אויב ולפגוש חטיבה או אוגדה של צבא ההגנה לישראל. עם הנחישות שאני רואה, אני יוצא בתחושה מאוד מחוזקת, ובצירוף של החיל יש פה מכונה שאין לי שום ספק שהיא תעבוד. עד עכשיו פגענו בחמאס באלפי גיחות מהאוויר, אלפי פצצות שפגעו בצורה מדויקת. חמאס לא מתחיל מאפס עכשיו, את מה שהאגודות פוגשות, עם זאת אנחנו מתייחסים במלוא כובד המשקל ומתייחסים כאילו הוא לא נפגע בכלל. אנחנו נבוא עם כל העוצמה פנימה ונפגע בו כאילו הוא בday one נלחם איתנו. תפקידנו הוא "לחבק" את החיילים, ולומר: "האויב שאתה תפגוש פגש אותנו לפני כן".

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

01:09 - אזעקות בעוטף עזה ביישובים: חולית, סופה.

00:28 - לוחם צה"ל נפצע קשה מפגיעת נ"ט בגבול לבנון; צה"ל תקף מטרות חיזבאללה.

00:20 - אזעקה בחולית שבעוטף עזה.

23:30 -הותקפה חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון

תקיפת חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ\"ט

23:15 - ראה״מ איטליה ג'ורג'יה מלוני לאחר פגישתה עם נתניהו: "התמונות מלפני שבועיים הראו משהו שהוא מעבר למלחמה בלבד - הן הראו שיש מי ששואף למחוק את היהודים מהאזור הזה, וזה נובע מאנטישמיות. זהו דבר שעלינו להיאבק בו אתמול וגם היום"

23:00 - לשכת ראש הממשלה: לא נתייחס לתעמולה שקרית של חמאס. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופים והנעדרים הביתה.

22:45 - בישראל מכחישים כי המשאיות שנכנסו לרצועה לא נבדקו: ״כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה״

22:33 - השב״כ הקים יחידה בשם ניל״י - נצח ישראל לא ישקר. מטרתה: חיסול של כל אחד ואחד מרוצחי היהודים בטבח יישובי הנגב המערבי.

תקיפת עמדת תצפית על ידי כוח של לוחמי מגלן

22:30 - עיתונאים שהיו עם הנשיא ביידן ביום שישי בערב אמרו כי הוא ענה "כן" לשאלה האם על ישראל לעכב את פלישתה לעזה כדי שיוכלו לשחרר בני ערובה נוספים. אבל הבית הלבן עדכן שביידן "שמע לא נכון" את השאלה ופשוט התכוון שהוא רוצה לשחרר עוד בני ערובה

22:25 - צוות BBC מבריטניה, שתיכנן להגיע לצילומים במרכז רפואי לגליל, קיבל הודעה כי הגעתו בוטלה עד להודעה חדשה, בשל סירוב הערוץ לכנות את לוחמי חמאס "מחבלים"

22:15 - גורם ישראלי על טענת חמאס: ״הפרטים מוכרים. העמדה הישראלית ברורה: ׳לא מנהלים מו״מ׳״.

22:05 - לוחמה פסיכולוגית: חמאס הודיע שהסכים לשחרר שתי ישראליות חטופות (מבוגרות) אך ״ישראל סירבה לקבל אותן״.

21:50 - ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה שוחח בטלפון הערב עם נשיא טורקיה ארדואן על "ההתפתחויות האחרונות ברצועה"

21:40 - גורמים ישראליים לתקשורת הזרה: חמאס לקח לפחות 20 ילדים, כולל פעוטות, יותר מ-12 אנשים בשנות ה-60, 70 וה-80 לחייהם; ואנשים הסובלים ממחלת פרקינסון, בעיות לב, סוכרת וסרטן. נוסף על כך, מספר בני ערובה נפצעו באורח קשה מירי ורימונים במהלך הפיגועים

21:30 - הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי: פעיל בשורותינו נהרג היום בדרום לבנון, "במילוי תפקידו"

לקט תקיפות וקולות קשר מהשעות האחרונות ברצועת עזה

21:07 - דובר משרד החוץ הקטארי בריאיון לעיתון בגרמניה: ״יש דיונים שעשויים להוביל לשחרור בני ערובה נוספים בקרוב מאוד. אני לא יכול להבטיח לכם שזה יקרה היום או מחר אבל אנו צועדים בדרך שתוביל בקרוב מאוד לשחרור בני הערובה״

20:51 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני, בקריה בתל אביב.

20:45 - חרף דרישתה של ישראל, לא נבדק האם המשאיות שנכנסו היום לרצועת עזה דרך מעבר רפיח הכילו כלי נשק 

20:35 - דובר צה״ל לשאלת עיתונאים: ״מהערב נגביר את עוצמת התקיפות בעזה״

שיגורים כושלים של ארגון הטרור חמאס אשר נפלו בשטח הרצועה

20:29 - דובר צה"ל: מסרנו הודעות ל-307 משפחות חללי צה"ל, ולמשפחות 210 חטופים. ארגון הטרור חמאס משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, ומבצע ירי מתשתיות אזרחיות. מתחילת הלחימה זיהה צה״ל כ-550 שיגורים כושלים שנורו משטח רצועת עזה.

20:23 - דובר צה״ל בהצהרה: ״אנחנו מקיימים כל יום הערכת מצב על הצפון - חזקים בהגנה ובהתקפה, אבל אנחנו מבינים שהמשימה המרכזית שלנו היא עזה. חמאס מנסה להציג את עצמו בעולם כארגון הומני אחרי שאתמול שחרר חטופות. אסור שהעולם ישכח - חמאס גרוע מדאע״ש. מאז תחילת הלחימה - 550 שיגורים כושלים של חמאס והג׳יהאד האסלאמי נפלו בעזה והרגו אזרחים עזתים. הכתובות למה שקורה בעזה הם יחיא סינוואר, מוחמד דף וסאלח ערורי״.

19:59 - הרמטכ"ל למפקדי חטיבת גולני: "עזה צפופה, האויב מכין בה הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם"

הרמטכ\"ל עם מפקדי חטיבת גולני/צילום: דו\"צ

19:56 - אזעקות באשקלון ועוטף עזה

19:25 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד: ״מטרת העל שאותה חייבת המדינה להשיג בתום המערכה הנוכחית היא בטחון מלא ויציב לכל תושבי קו העימות בישראל - בדרום ובצפון״.

לפיד על חרבות ברזל

19:22 - כוחות משטרה מבצעים סריקות בין קרית גת לאשקלון, סמוך לכביש 35, בעקבות דיווח על 2 חשודים. אין הנחיות מיוחדות לתושבים

19:20 - ‏בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שבת, 21 באוקטובר 2023, בשעה 19:00, עד ליום שני, 23 באוקטובר 2023, בשעה 18:00: יש להמשיך ולעקוב אחרי ההנחיות שמפרסם פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים.

19:00 - הרכבת האווירית נמשכת: ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני תנחת הערב לביקור הזדהות בישראל. גם נשיא צרפת עמנואל מקרון צפוי להגיע לישראל ביום שלישי.

18:53 - מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, טלאל אל-הינדי, חוסל בתקיפת ביתו במרכז רצועת עזה

תקיפת החולייה ששיגרה רקטה לעבר מרחב הר דב

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט, קיים הבוקר (שבת) הערכת מצב מבצעית באוגדה 91, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים. "לפני שבועיים בדיוק נפתחה עלינו מלחמה על ידי החמאס בדרום. המלחמה הזאת נועדה לרצוח, לחטוף, ולפגוע בילדים, בניצולי שואה, ובנשים. אבל יותר מזה, היא הוסרטה, צולמה ונשלחה על מנת להרתיע את מדינת ישראל מארגון החמאס. אנחנו נהפוך את המשוואה הזאת ב-180 מעלות, היום בו החלה המתקפה ייזכר כיום שבו החלה השמדה סופית ומוחלטת של ארגון החמאס".

"חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, אנחנו גובים ממנו מחירים כבדים. אני רואה את ההיערכות של האוגדות והחטיבות ואת מערכי ההגנה והמוכנות. החובה שלכם היא לבצע את כל ההכנות: גם בהגנה וגם לכל דבר אחר שיידרש. אנחנו במלחמת אין-ברירה. נפעל בכל מקום שנידרש וננצח במלחמה".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס חיזבאללה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד