כ"ט אייר התשפ"ד
06.06.2024
"לרכך התנגדויות"

שיחות היישור של נתניהו עם שרי ממשלתו

אחד המוקשים העיקריים שניסה ראש הממשלה לפרק היה ההתנגדות לשבירת המצור על עזה ולהכנסת סיוע הומניטרי כפי שדרשו האמריקנים

שיחות היישור של נתניהו עם שרי ממשלתו
נתניהו בשיחת טלפון צילום: הלשכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בימים האחרונים עם דמויות פוליטיות בכירות, בהן גם שרים במפלגתו, כדי "לרכך התנגדויות" בתוך הקבינט המדיני ביטחוני. אחד המוקשים העיקריים שניסה לפרק היה ההתנגדות לשבירת המצור על עזה ולהכנסת סיוע הומניטרי כפי שדרשו האמריקנים. כך דיווח ירון אברהם ב'חדשות 12', אולם לשכת רה"מ הכחישה את הדברים.

עוד ציין אברהם כי החזית הצפונית שהולכת ומתחממת והעובדה שנסראללה מותח עוד ועוד את הגבולות באותו מתחם צפוף המכונה "מתחת לרף הלחימה" גורמות לדרג המדיני להרהר שוב בדיונים בימים האחרונים בתזה שאומרת שעדיף להתמקד בחזית אחת - החזית הדרומית. ישראל גם הערב הזה לא רוצה לפתוח במלחמה בצפון, אבל גורמים מדיניים שאני מדבר איתם אומרים לי את המשפט הבא: "פתיל הסבלנות שלנו מתקצר".

לדבריו, אין אינדיקציות כרגע שחיזבאללה מעוניין לפתוח במערכה של ממש - אלא באמת לנהל סוג של קרבות מתישים חוזרים ונשנים מול ישראל.

"ועדיין - אם זה יימשך, ואני שומע שהמסר הזה גם עבר לאמריקאים, לא בטוח שלישראל תהיה ברירה. אני אומר את זה בזהירות המתבקשת, כי האינטרס הוא עדיין להתמקד בדרום, אבל קשה לראות מצב שישראל תוכל להכיל את הפעילות האינטנסיבית הזו בצפון - מבלי שהיא נוקטת יוזמה מחודשת", כך ירון אברהם ב-'חדשות 12'.

ארצות הברית בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד