י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"חייב להיות כמה שיותר דם"

בהשראת דאעש: חוליית טרור צעירה תכננה פיגוע מזעזע נגד שגרירות ישראל

ארבעה צעירים, חלקם תלמידי בית ספר, הואשמו בפריז ובבריסל בגין תכנון פיגוע נגד שגרירות ישראל. הם כתבו בקבוצה פנימית "המטרה שלנו היא להטיל אימה על היהודים". את הפיגוע הם תכננו בהשארת דאעש

בהשראת דאעש: חוליית טרור צעירה תכננה פיגוע מזעזע נגד שגרירות ישראל
מדורה. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ארבעה צעירים חלקם תלמידי בית ספר הואשמו בפריז ובבריסל בגין תכנון פיגוע נגד שגרירות ישראל, את הפיגוע הם תכננו בהשארת דאעש. "המטרה שלנו היא להטיל אימה על היהודים" כתבו השלושה, כך דווח בתקשורת הצרפתית. המעצר מגיע לאחר אירועים אנטישמיים רבים נגד יהודים בעולם מאז המלחמה עם חמאס.

על פי הדיווח, שירותי הביון הצרפתיים פירקו חוליית טרור שתכננה פיגועים נגד הקהילה היהודית, החוליה המורכבת מבני נוער בני לאומים שונים מצרפת ובלגיה ניהלו קשר באמצעות הודעות מוצפנות ומשחקי וידאו, הם חשודים בעיקר בתכנון פיגוע נגד שגרירות ישראל בבריסל.

החוקרים אמרו כי "לתא הזה היה רצון ברור להיות חלק מהמדינה האסלאמית (דאעש), הם רצו להרוג אזרחים המתגוררים במערב, שנאתם הופנתה במיוחד כלפי הקהילה היהודית".

בהודעות של הקבוצה היתה תוכנית שכללה תחילה "להפיל ולשחוט" את השוטרים מחוץ לשגרירות ישראל, ולאחר מכן הפעלת רכב מלא בחומרי נפץ. "אסור לשכוח שהמטרה שלנו היא להטיל עליהם אימה, חייב להיות כמה שיותר דם", כתב נער צרפתי. "והמטרה שלנו היא היהודים. הרג רק שוטרים אינו יעיל. הם יודעים שהם יכולים למות בעבודה שלהם. אבל האנשים שעובדים שם חושבים שהם חיים בביטחון".

ארבעה חשודים נעצרו בצרפת ובבלגיה. שלושה הואשמו בפריז על ידי שופט בגין טרור בגין טרור. צרפתי בן 15 שני רוסים בני 16 ממוצא צ'צ'ני, האחרון בלגי בן 16, הועמד לדין בגין טרור בבריסל.

 

 

חמאס פיגוע אנטישמיות צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד