ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
אלו התנאים

דובר צה"ל לתקשורת הזרה: כך תסתיים המלחמה

"אם פעילי החמאס יצאו ממקומות המחבוא שלהם מתחת לתושבי עזה, ישחררו את כל 212 השבויים שלנו וייכנעו ללא תנאים, המלחמה תסתיים. אם הם לא יעשו זאת, כנראה נצטרך להיכנס פנימה ולעשות זאת בעצמנו". כך אומר הלילה דובר צה"ל לתקשורת הזרה

דובר צה"ל לתקשורת הזרה: כך תסתיים המלחמה
הריסות בעזה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

היום ה-16 למלחמה: דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, התייחס הלילה (שני) בראיון לערוץ ABC האוסטרלי לכניסה הקרקעית המתוכננת לרצועת עזה, ואמר כי מטרתה של ישראל היא "לפרק לחלוטין את היכולות הצבאיות של חמאס. אם ניתן לבצע זאת מהאוויר, עם חשיפה מוגבלת מאוד עבור חיילי צה"ל ופחות נזק על הקרקע, זה יהיה נהדר".

קונריקוס הדגיש ואמר: "אם פעילי החמאס יצאו ממקומות המחבוא שלהם מתחת לתושבי עזה, ישחררו את כל 212 השבויים שלנו וייכנעו ללא תנאים, המלחמה תסתיים. אם הם לא יעשו זאת, כנראה נצטרך להיכנס פנימה ולעשות זאת בעצמנו".

עוד אמר דובר צה"ל לתקשורת הזרה ל-ABC כי המדינות שמאשימות את ישראל בפשעי מלחמה אינן דמוקרטיות, ו"לא נמצאות בשום עמדה להטיף לישראל על כל הקשור לנושאים הומניטריים". לדברי קונריקוס, אלה שמפגינים נגד ישראל הם "מלאי שנאה כלפי ישראל על דברים שאין להם קשר למתרחש כעת בעזה".

הא נשאל באשר לניתוק אספקת המים לעזה ועל האשמות שישראל מטילה ענישה קולקטיבית על תושבי עזה כולם והשיב כי ישראל למעשה גם בשגרה סיפקה רק כ-10% מהמים זורמים בעזה. כאשר לדבריו נשאב ממאגר המים התת-קרקעי של עזה. "אני לא חושב שצריך להכריח אותנו לספק הזנה לאויב שיורה רקטות לעבר האזרחים שלנו ומנסה להרוג אותם", סיכם קונריקוס.

בתוך, כך, ערוץ 'אל-ערבייה' הסעודי דיווח הלילה כי "הצבא הישראלי ביקש מ-25 בתי חולים בעזה להתפנות". סמוך לחצות ליל עדכן דובר צה"ל כי חיל האוויר "ממשיך לתקוף עשרות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה".

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד