ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
בעזה סירבו לנקוב בשמות ההרוגים

חמאס לא מצליח להוכיח שישראל פגעה בבית החולים

חמאס לא מצליח להוכיח שישראל פגעה בבית החולים. גורם בכיר בחמאס אומר ש"לא נשאר כלום" מהתחמושת שפגעה בבית החולים בעיר עזה בשבוע שעבר, ולטענתו נהרגו מאות. ישראל טוענת שהפיצוץ נגרם מרקטה פלסטינית כושלת ששוגרה לישראל

חמאס לא מצליח להוכיח שישראל פגעה בבית החולים
תקיפה בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

חמישה ימים לאחר שחמאס האשים את ישראל בהפצצת בית חולים בעזה וטען שנהרגו מאות בני אדם, ארגון הטרור טרם הביא ראיות כלשהן הקושרות את ישראל לתקיפה או לספק פרטים כדי להוכיח את מספר הנפגעים, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

תוך שעה מהפיצוץ ביום שלישי בלילה בשבוע שעבר, האשים משרד הבריאות העזתי את ישראל בתקיפת בית החולים בעיר עזה. הטענה הוכחשה עד מהרה על ידי ישראל, אך התקבלה במהירות על ידי מנהיגים ערבים ברחבי המזרח התיכון, והובילה לתסיסה ברחבי האזור. הטענה צוטטה בהרחבה על ידי כלי חדשות בינלאומיים, כולל הניו יורק טיימס, לפני שישראל פרסמה את הכחשתה.

אבל בימים שחלפו מאז, כשעלו ראיות חדשות הסותרות את טענת חמאס, שינו הרשויות בעזה את סיפורן על הפיצוץ. הדוברים פרסמו את מספר ההרוגים שנעו לדבריהם בין 500 ל-830, ואז התייצבו על 471. השלטונות בעזה סירבו לנקוב בשמות של מי מההרוגים בפיצוץ, ואמרו שגופות רבות עדיין לא זוהו.

גם משרד הבריאות המנוהל על ידי חמאס סירב לפרסם פרטים נוספים על אותם 471 קורבנות, ולכאורה כל עקבות התחמושת נעלמו ממקום הפיצוץ, מה שלא מאפשר להעריך את מקורה. מה שמעלה שאלות נוספות לגבי טענות חמאס, התברר שמקום הפגיעה הוא חניון בית החולים, ולא בית החולים עצמו.

ביום ראשון דחה חמאס את בקשותיו של ה"הניו יורק טיימס" לראות ראיות לתחמושת שלדבריו פגעה בבית החולים, בטענה שהיא התפוררה ללא הכר.

"הטיל התמוסס כמו מלח במים", אמר עזי חמאד, בכיר בחמאס, בראיון טלפוני. "זה התאדה, לא נשאר כלום".

סלמה מרוף, ראש לשכת התקשורת הממשלתית המנוהלת על ידי חמאס, אמרה בהודעת טקסט: "מי אמר שאנחנו מחויבים להציג את השרידים של כל רקטה שהורגת את עמנו? באופן כללי, אתם יכולים לבוא לחקור ולאשר בעצמכם מהראיות שבידינו".

תחקיר שנערך על ידי ה'וול סטריט ג'ורנל' תמך מאוד בצד הישראלי, מומחים שאמרו שהנזק במקום אינו דומה לנזק שנגרם בדרך כלל מפגיעת טיל ישראלי.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי כל שרידי התחמושת נעלמו ממקום הפיצוץ, מה שמנע בדיקה עצמאית. כתבים וצלמים שסיירו באתר באותו יום מצאו שקע רדוד באדמה, אך לא מכתש עמוק מהסוג שנגרם בדרך כלל מטיל ישראלי מונחה מדויק המשמש בתקיפה אווירית.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד