כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
חריג בכנסת

סערה בדיון על מתווה הפיצויים: "האוצר ייצור פוסט טראומה"

חברים בקואליציה יוצאים נגד מתווה הפיצויים לעסקים של השר סמוטריץ' | ח״כ ינון אזולאי מש"ס: "אתם מנותקים. המדיניות צריכה להשתנות"

סערה בדיון על מתווה הפיצויים: "האוצר ייצור פוסט טראומה"
הצבעה בוועדת הכספים צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מהומה פרצה הבוקר (שני) במהלך דיון בוועדת הכספים שהתקיים בכנסת בנושא תוכנית הסיוע של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בעקבות המלחמה. במהלך הדיון ח"כ ינון אזולאי מש"ס קרא: "אתם מנותקים". בנוסף לקריאות שנשמעו מצד האופוזיציה גם ח"כ אלי דלל מהליכוד אמר כי "המתווה של האוצר הזוי. יש פה עסקים על סף נפילה. זה לא מתווה מוסכם".

במהלך הדיון, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני ציין "קיבלתי פתק עכשיו שכל התושבים שלי במלונות באילת, קיבלו הודעה שהם צריכים לצאת ולפנות את החדרים, אני מבקש ממך ח"כ גפני לטפל בזה, זה לא יעלה על הדעת". לאור הדברים יצא יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני לשוחח עם האוצר, והודיע: אף אחד לא יוצא מאף בית מלון, מסדירים את העניין".

לפני כן, יצא גם שר הכלכלה, ניר ברקת, נגד התוכנית - אחרי שכבר השמיע ביקורת חריפה עליה. ברקת אמר כי "המתווה של האוצר מנותק, אני מתכוון להציג בקבינט הכלכלי מתווה חדש שמוסכם על העסקים הקטנים והעצמאים. חובתנו בשעת מלחמה לדאוג שהכלכלה לא תקרוס. האוצר ייצור פוסט טראומה כלכלית, המילואימניקים לא צריכים להיות מוטרדים מהפרנסה בזמן מלחמה".

כזכור, במכתב חריף ששיגר במהלך סוף השבוע האחרון השר ניר ברקת, הוא הלין על כך שהתכנית שהעלה משרד האוצר במטרה לפצות את בעלי העסקים שנפגעו במלחמה, לא תואמה איתו. על הדרך הוא תוקף את המתנהלות שר האוצר וקורא לכנס בדחיפות את הקבינט החברתי-כלכלי. "מאז יום ה-9 באוקטובר דורש משרדי לגבש תוכנית סיוע לעסקים המותאמת למצב החירום ולמאפייניו. לאחר פגישות עם נציגי כל הסקטורים במגזר העסקי, ובדיקות נוספות שביצע הצוות המקצועי במשרדי, גיבשנו מתווה הנותן מענה מיטבי למצב.

לצערי הרב, ולמרות דרישתי בדיוני הקבינט מנציגי האוצר לתאם את מסלולי הסיוע עם המגזר העסקי ועם משרדי, משרד האוצר פרסם מתווה שלא אושר בקבינט ואינו עונה לצרכי המגזר העסקי" תקף שר הכלכלה, "בכוונתי להביא לאישור הקבינט תוכנית סיוע כלכלי למגזר העסקי שתותאם בהסכמה רחבה ככל שניתן עם נציגי המגזר העסקי", כתב.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד