ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
התעלמות פושעת

ארגוני נשים זועמים על האו"ם: "לגנות בחומרה את הזוועות שביצע חמאס לאזרחים"

עשרות ארגוני נשים מישראל ומהעולם יצאו בתגובה חריפה היום כלפי ארגון זכויות הנשים של האו"ם: "לא יעלה על הדעת שסוכנות של האו"ם שאחראית על זכויות נשים מתעלמת מחטיפתן של נשים, תינוקות, ילדות, ילדים וגברים מבתיהם, מביצוע פשעי מלחמה חמורים נוספים כלפי נשים וילדים, ומרצח של מעל אלף אזרחים תמימים"

ארגוני נשים זועמים על האו"ם: "לגנות בחומרה את הזוועות שביצע חמאס לאזרחים"
טנק צה"ל צילום: פלאש 90

80 ארגוני נשים ישראלים ובינלאומיים הוציאו הבוקר מכתב חריף לארגון הנשים של האו"ם כתגובה להצהרה שלהם ב-13 באוקטובר, שלא כללה אף התייחסות לזוועות שהתרחשו בישראל על ידי החמאס: "החטיפה של מעל 200 אזרחים תמימים שנלקחו לשבי בעזה – תינוקות, ילדים, נשים, נערים ונערות וגברים מגילאי 9 חודשים ועד 85, והשחיטה, רצח, של מאות נשים, ביניהן אימהות עם הילדים שלהן, קשישים, משפחות שלמות ואנשים וילדים בעלי מוגבלויות. UN Women הוא ארגון בינלאומי שחייב לעמוד לצד נשים באשר הן - ללא אבחנה על רקע אתני, לאומי ודתית".

עוד הוסיפו: "אנו מפצירות בכל תוקף מ- UNWomen וכל שאר גופי זכויות האדם - לגנות בחומרה את תקיפה אכזרית וזוועות שביצע חמאס לאזרחים ישראלים וכן חטיפת בני ערובה חפים מפשע, ולפעול בדחיפות להגנה על הזכויות ההומניטריות המיוחדות של נשים וילדים, ולעשות כל שביכולתם לחשוף, לתעד ולהכיר במעשים הזוועתיים והאיומים הללו של אלימות נגד החטופים ביניהם נשים וילדים ולהביא לשחרור כל בני הערובה לאלתר".

ד"ר כוכב אלקיים לוי, ראשת מכון דבורה ומרצה באוניברסיטה העברית ובחטיבה לביטחון ומשפט ברייכמן: "לצערי אנחנו מזהות ערפול מוסרי של ממש אל מול זוועות חסרות תקדים ברמה העולמית. הכרחנו את עצמנו להתבונן ישירות אל הזוועות, ככל שהנפש יכלה להכיל, ונחשפנו לממדים בלתי נתפסים של פשעים חמורים נגד האנושות שביצע חמאס נגד נשים וילדים בישראל. הקהילה הבינלאומית חייבת להגיב, להכיר ולפעול בדחיפות כדי להגן על זכויותיהן המיוחדות של נשים וילדים שנפגעו בטבח ולהביא באופן מיידי לשחרורם של החטופים, ביניהן תינוקות, ילדים רכים, נערות ונערים, אימהות צעירות ומשפחות שלמות. זוהי מחויבותה המוסרית כלפי הדורות הבאים שישפטו את מעשיהם ברגע העצוב הזה בהיסטוריה האנושית".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד