ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
"הכלכלה הישראלית איתנה ויציבה"

נגיד בנק ישראל: לעצור העברת כספים קואליציוניים לצורך השיקום

נגיד הבנק, הפרופ' אמיר ירון, נשא דברים לאחר ההחלטה להשאיר את הריבית ברמה של 4.75% | "צפויה התפתחות משמעותית ברמת המחירים בעקבות המלחמה"

נגיד בנק ישראל: לעצור העברת כספים קואליציוניים לצורך השיקום
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ההודעה כי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75% נגיד בנק ישראל אמיר ירון התייחס למצב המשק בשבועיים האחרונים.

הוא אמר כי "למלחמה השלכות כלכליות שונות, הן על הפעילות הריאלית והן על השווקים הפיננסיים. כבר בתחילת דבריי ארצה להדגיש כי הכלכלה הישראלית איתנה ויציבה. בתחומים מסוימים, כגון החדשנות והטכנולוגיה, אנו אף מובילים ברמה העולמית. הכלכלה הישראלית ידעה להתאושש מתקופות קשות ולחזור לשגשג במהרה ואין לי ספק שכך יהיה גם הפעם".

בנוגע לנפילה בכוחו של השקל אמר כי "הגבנו במהירות לתנודתיות בשוק המט"ח, אין לנו יעד ספציפי לשער החליפין, אך אנחנו רוצים לוודא שיש יציבות יחסית".

בהמשך, התבטא בנוגע למקורות המימון של הלחימה ושיקום העוטף. "לכל מלחמה יש ממד תקציבי ולפיכך אני בקשר רציף עם שר האוצר מתחילת המלחמה. ההתנהלות התקציבית חשובה. יש לייצר בשלב הראשון מקורות מימון, כאשר בשלב הבא יש להגדיל את מסגרת התקציב. התחזית שפרסמנו היום מבוססת על מלחמה שעיקרה בדרום. עם זאת, התפתחויות נוספות במלחמה ישנו את התחזית שלנו באופן מהותי".

בהתייחסותו לאינפלציה אמר נגיד בנק ישראל כי "צפויה התפתחות משמעותית ברמת המחירים בעקבות המלחמה. נכנסו למלחמה כשהאינפלציה מעל ליעד שלנו. עם זאת, ראינו מגמת התמתנות בחודשים האחרונים".

עוד התייחס להמשך הכהונה שלו כנגיד בזמן המלחמה ואמר כי "כל דבר שיסייע לוודאות במשק - מבורך. קיבלתי על עצמי להמשיך בתפקיד כל עוד המלחמה נמשכת וכך אעשה. לגבי ההמשך, זה כבר לא תלוי בי".

מלחמת חרבות ברזל בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד