כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
ישראל במלחמה

בצה"ל דוחקים בדרג המדיני לעבור לשלב הבא: "התמרון הקרקעי נחוץ להשמדת חמאס"

בצה"ל השלימו את ההיערכות לתמרון הקרקעי ברצועה וסבורים כי הכניסה הקרקעית לעזה נחוצה כדי לעמוד ביעדי המלחמה - השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס

בצה"ל דוחקים בדרג המדיני לעבור לשלב הבא: "התמרון הקרקעי נחוץ להשמדת חמאס"
כוחות צה"ל, חרבות ברזל צילום: פלאש 90

בצה"ל דוחקים בדרג המדיני להתחיל בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, במסגרת מלחמת 'חרבות ברזל' שהחלה עם מתקפת הפתע של חמאס שהביאה למותם של כ-1,400 ישראלים. זאת, על רקע המסרים שנשמעים מסביבתו של נתניהו על כך שראש הממשלה אינו ממהר להורות כל הכניסה הקרקעית.

גורמים במערכת הביטחון אומרים כי הכניסה הקרקעית לעזה נחוצה כדי לעמוד ביעדי המלחמה - שהם השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס.

בין היתר, לפי הפרסום בגל"צ, בצה"ל חוששים משחיקת המתח המבצעי בקרב הכוחות הלוחמים ככל שהתמרון ימשיך להתעכב, וסבורים כי נכון לצאת לפעולה הקרקעית.

בצה"ל אומרים כי הם מוכנים לפעולה, התכניות והאימונים הושלמו, ומדגישים את חשיבותה של הכניסה הקרקעית - שאין לה תחליף, כל עוד רוצים להגיע להישג המבצעי הנדרש של חיסול הבכירים והשמדת יכולות החמאס.

לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים מבצעים סדרת אימונים על מנת לשפר את מוכנות וכשירות הכוחות לתמרון ברצועת עזה. הלוחמים והמפקדים, שהגיעו נחושים ועם מוטיבציה גבוהה, מתאמנים בצוותי קרב חטיבתיים, המשלבים כוחות חי"ר, שריון ויחידות נוספות במספר מתווים ובתרחישים שונים.

במקביל, היום בשעות הבוקר המוקדמות חולקו לכוחות מילואים אפודים קרמים נוספים. עד כה חולקו למעלה מעשרת אלפים אפודים קרמים וצה"ל ממשיך בתהליכי הרכש.

בימים אלה נפגשים מפקדי טייסות עם מפקדי אוגדות וחטיבות על מנת להדק את שיתוף הפעולה בין כוחות האוויר והקרקע. בפגישות אלו התעמקו במתארים, בצירים ובנקודות הממשק המשמעותיות, על מנת לדאוג לשיתוף פעולה מיטבי. הכוחות גם תרגלו יחד את התוכניות המבצעיות.

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס עזה כניסה קרקעית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד