ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
בעליהן עדיין בעזה

שתי חטופות נוספות שוחררו משבי החמאס

בישראל מאשרים רשמית כי שתי חטופות שוחררו משבי החמאס, תושבות קיבוץ ניר עוז וממקימיו. בעליהן עדיין בעזה. עד כה שוחררו 4 נשים, אך אף לא גבר אחד ולא ילד אחד | מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: ‎"חובתם של מנהיגי העולם הערבי לפעול לסיום הטרגדיה אשר איפשרה לחמאס דעאש להפוך מאות אזרחים וחיילים להפוך לבני ערובה תוך ביצוע פשעים נגד האנושות"

הגדר בין ישראל לעזה
הגדר בין ישראל לעזה צילום: משה שי, פלאש 90

בישראל מאשרים רשמית: החטופות ששוחררו משבי החמאס הערב הן יוכבד ליפשיץ בת ה-85 ונורית קופר בת ה-80, תושבות קיבוץ ניר עוז וממקימיו. 

השתיים נחטפו במהלך המתקפה הרצחנית בשבת (07.10.23) מבתיהן בקיבוץ ניר עוז. עמירם בן ה-85 בעלה של קופר ועודד בן ה-83 בעלה של ליפשיץ, שנחטפו יחד איתן, עדיין מוחזקים בידי ארגון הטרור האכזרי יחד עם שאר החטופים, "אנו נמשיך לפעול בכל דרך להשבתם. כי לשתיים אין אזרחות זרה, אלא רק ישראלית". נמסר ממשרד ראש הממשלה.

יוכבד, ששוחררה הערב ובעלה עודד ליפשיץ בן ה-85, שעדיין בשבי החמאס, הם ממקימי קיבוץ ניר עוז, ובמשך שנים מתנדבים למען ילדים ומשפחות עזתיות, הם נהגו להסיע מהגבול לקבלת טיפול רפואי ובחזרה. הנכד שלהם אמר בשבוע האחרון ל'חדשות 12': "הגיע הזמן שהעזתים יעזרו לנו, יפעילו לחץ על חמאס ולשחרר אותם לישראל".

בתיעוד וידאו ראשון של שתי החטופות, הן נראות שכובות באמבולנסים של הצלב האדום כשהן מקבלות טיפול רפואי והן בהכרה.

שתי החטופות הישראליות משבי החמאס באמבולנס

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום פרסם כי הוא סייע הערב בשחרור שני חטופים נוספים באמצעות הוצאתם אל מחוץ לעזה. "תפקידנו כמתווך ניטרלי בין הצדדים לסכסוך הופך את עבודתנו לאפשרית. אנו ערוכים לבקר את החטופים שנותרו בשבי ולסייע בכל שחרור עתידי. אנו שמחים שבקרוב אלו ששוחררו יתאחדו עם משפחותיהם ואהוביהם".

השתיים שוחררו בהמשך לשחרור שתיים נוספות ביום שישי האחרון. החטופות יהודית טאי רענן ובתה נטלי שושנה רענן, אזרחיות אמריקניות בנות 59 ו-18, שוחררו מידי ארגון הטרור חמאס-דאעש בליל שבת האחרון והועברו לישראל. ארבעתן נחטפו במתקפת הפתע הרצחנית בקיבוץ נחל עוז.

אם נשים לב, עד כה שוחררו משבי החמאס ארבע נשים, אף לא ילד, תינוק או גבר אחד.

ממשרד ראש הממשלה בשם הממונה על החטופים והנעדרים נמסר כי "צה״ל וכוחות הביטחון פעלו רבות בימים האחרונים בכל הערוצים כדי להביא לשחרורן ולהתגבר על הקשיים הרבים שחמאס הערימו. לאחר שעברו לידי כוחות צה״ל, הן עושות דרכן בשעה זו אל מרכז רפואי בישראל שנערך והוכן במיוחד לקליטתן. שם יחכו להן בני משפחתן.

אנו מודים למצרים על הסיוע, ולצלב האדום על תפקידם החשוב כמצילי חיים. ממשלת ישראל, צה"ל וכלל מערכת הביטחון, ימשיכו לפעול עם מיטב היכולות ובכלל המאמצים על מנת לאתר את כלל הנעדרים ולהשיב את החטופים כולם הביתה".

מטה משפחות החטופים והנעדרים מברך על חזרתן של נורית קופר ויוכבד ליפשיץ ששבו הלילה הביתה ויתאחדו בקרוב עם יקיריהן.

‏‎מהמטה נמסר: "המשימה שלנו להחזרת כלל החטופים נמשכת. מאות חטופים עדיין בשבי של ארגון טרור אכזרי בו מוחזקים תינוקות, ילדים, אימהות, אבות קשישים וחיילים שמחכים שנחזיר אותם הביתה.

‏‎כל יום בו חמאס ממשיך להחזיק באזרחים חפים מפשע, הוא עוד יום בו הוא ממשיך לבצע פשעים כנגד האנושות.

מעל 200 אזרחים ישראליים מוחזקים בתנאים מחפירים ומחכים לחזור הביתה כבר מעל ל-16 ימים. אנו קוראים לממשלת ישראל ולמנהיגי העולם להחזיר את כולם הביתה עכשיו. זוהי משימה לאומית ועולמית ראשונה והיחידה שצריכה לעמוד לנגד עיניכם".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד