ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
התקבלו בזרועות פתוחות

ילדים ישראלים נרשמו לבתי ספר בארה"ב עקב המלחמה

מספר ימים לאחר המתקפה הרצחנית של חמאס על ישראל, רשת בתי ספר בצפון אמריקה החלה לקבל בקשות לרשום ילדים ישראלים לבתי ספר יהודיים. בתי ספר נענו לאתגר וקיבלו אותם

ילדי בית ספר בארה"ב: אילוסטרציה
ילדי בית ספר בארה"ב: אילוסטרציה צילום: פייסבוק

יותר מחודש לאחר תחילת שנת הלימודים, בתי ספר יהודיים ברחבי ארצות הברית חווים גל של תלמידים חדשים: ילדים ישראלים שבתי הספר שלהם נסגרו בגלל המלחמה.

מספר ימים לאחר המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, החלה רשת בתי ספר יהודיים בצפון אמריקה, לקבל טלפונים ממנהלי בתי ספר שביקשו לקבל תלמידים ישראלים בגללל המלחמה.

עד כה, 50 בתי ספר שלחו פניות, לדברי המנכ"ל פול ברנשטיין, בניסיון להבין הכל, החל מאיך לשלב תלמידים שאינם מדברים אנגלית ועד איך לכסות את ההוצאות הבלתי צפויות של משפחות חדשות שלא יכולות לשלם עבור בית הספר.

"זו ממש לא שאלה טריוויאלית לקחת תלמיד במהלך השנה", אמר ברנשטיין לסוכנות הידיעות היהודית.

ובכל זאת, לרבים מאותם בתי ספר יש ילדים ישראלים חדשים, ואחרים הצטרפו אליהם השבוע. ברנשטיין אמר כי זה חשוב לתמוך בישראל ובישראלים.

"אנחנו חושבים שזו תרומה חשובה שבית ספר יכול לתרום לקהילה שלו", אמר. "כמובן שאף אחד מאיתנו לא רוצה שישראלים יהיו מנותקים מהבית ולא יוכלו להיות בישראל, אבל איפה שהם כאן ואיתנו, כל בית ספר רוצה לעשות כמה שיותר כדי לתמוך בהם".

לאור חוסר הוודאות, כמה משפחות שביקרו בארצות הברית במהלך חופשת החגים בחרו להישאר שם. ואחרים בחרו להצטרף אליהם, תוך שהם עוברים זמנית מישראל לארצות הברית.

בצפון ניו ג'רזי, 14 תלמידים מישראל נרשמו לבית הספר שבמחוז ברגן. עוד תשעה בהמתנה, לדברי סטיב פרידמן, מנהל בית הספר, שאמר שלרוב אלו שנרשמו עד כה יש שליטה חזקה באנגלית וקשרים משפחתיים באזור.

מאז פרוץ מלחמת ישראל-חמאס, ארבע משפחות בבית הספר כבר התאבלו על קרובי משפחה שנהרגו בישראל.

"זה לא שהילדים שלנו לא יודעים שיש מלחמה או סכסוך" אמר פרידמן. "אז הם יודעים שיש משפחות שנשארות כאן עכשיו בזמן המלחמה. הם מקבלים בברכה ילדים שעזבו את ביתם והם מאוד נרגשים לקבל אותם ולהיות חברים שלהם וזה בעצם מאוד מתוק".

"הקהילה שלנו המומה לחלוטין ממה שאנחנו עושים בצורה החיובית ביותר", אמר פרידמן. "יש תחושת גאווה אמיתית שהקהילה שלנו עושה את זה".

תלמידים חדשים נרשמו גם לבתי ספר בניו יורק, מרילנד, קליפורניה ובמקומות אחרים בניו ג'רזי. "המצווה אצלנו היא לקבל את כולם והכסף זה לא העניין", אמר פרידמן.

בית הספר "רודף שלום" במנהטן נוקט באותה גישה, לדברי דני קרפף, מנהל בית הספר.

חלק מהתלמידים החדשים אינם דוברים אנגלית. אבל בית הספר כבר מוכן לזה, הסביר קרפף, עם תוכנית לילדים שאינם דוברי אנגלית שוטפת, ותוכנית עברית לדוברי עברית.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד