כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"נשכרו על ידי ממשלת איראן"

טד קרוז: 3 מרגלים איראנים עבדו עם ממשלת ארה"ב

הסנאטור האמריקאי טד קרוז, תקף את התנהלות הממשל בנוגע לשליח ארה"ב לאיראן, "השעייתו של רוברט מאלי הייתה שערורייה". טד קרוז אמר כי שלושה מרגלים איראנים עבדו עם ממשלת ארה"ב

טד קרוז: 3 מרגלים איראנים עבדו עם ממשלת ארה"ב
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

הסנאטור הרפובליקני טד קרוז כינה את האירועים סביב רוברט מאלי, נציגו המושעה של נשיא ארה"ב לענייני איראן, "אחת השערוריות הביטחוניות הלאומיות הגדולות" בתולדות ארצות הברית ואמר כי "שלושה מרגלים איראנים" עבדו ברמות הגבוהות ביותר של ממשלת ארה"ב.

לפי ה"ניו יורק פוסט", קרוז אמר כי שלושה מהיועצים הפיננסיים הבכירים שהיו במעגל הקרוב של רוברט מאלי "נשכרו על ידי ממשלת איראן".

נראה שקרוז מתכוון לאריאן טבטבאי, דינה אספנדיארי ועלי ועיז, שהיו חלק מהקבוצה של רוברט מאלי או קרובים אליו בעבר.

כזכור כפי שדיווחנו, תחקיר שערך ערוץ 'איראן אינטרנשיונל' המזוהה עם האופוזיציה ויושב בלונדון, חושף כי שלושה אנליסטים איראנים שעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם רוברט מאלי, נציגו של נשיא ארה"ב לענייני איראן שפוטר מתפקידו בשל קשרים פסולים עם איראן, היו חברים ברשת שנוצרה ונוהלה על ידי המשטר טהראן.

המחקר מבוסס על אלפי מיילים שהוחלפו בין דיפלומטים איראנים לחברי רשת זו. לטענת ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל', הערוץ בדק אותם בשיתוף עם התקשורת האמריקאית 'סמאפור'. שני כלי התקשורת הכינו את החומרים שלהם בנפרד ובאופן עצמאי.

רוברט מאלי שפטר לאחרונה עבד לסירוגין בממשלת ארה"ב בעשור האחרון ולעתים מילא תפקידים דיפלומטיים רגישים. מאלי היה בקשר עם שלושה איראנים שעבדו עם המשטר. מאלי הוצא לחופשה כפויה ביולי השנה לאחר שהסיווג הביטחוני שלו הושעה בעקבות חקירה על תפקודו. הסיבה המדויקת להשעייתו טרם פורסמה.

אותה חברי קבוצה כונו גם "רשת הצעירים" בהתכתבויות פנימיות בין דיפלומטים איראניים, ותפקידם היה עיצוב וקידום תדמיתה ומדיניותה של טהראן בעולם.

ועדת הפיקוח של בית הנבחרים האמריקני הודיעה כי היא מתכננת לזמן את רוברט מאלי כעד כחלק מהחקירה הנרחבת של מדיניותה של וושינגטון כלפי הרפובליקה האסלאמית של איראן.

איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד