ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
ארה"ב רוצה להתארגן

דיווח: ישראל הסכימה לעכב את הפלישה לעזה

ישראל הסכימה לעכב את הפלישה לעזה כדי שארה"ב תוכל לפרוס מערכות הגנה נגד טילים באזור. ישראל גם לוקחת בחשבון לספק סיוע הומניטרי לאזרחים בתוך עזה, כמו גם מאמצים דיפלומטיים לשחרור בני הערובה נוספים

דיווח: ישראל הסכימה לעכב את הפלישה לעזה
מערכות הפטריוט צילום: צבא גרמניה

ישראל הסכימה, לעת עתה, לבקשת ארה"ב לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועה כדי שזו תוכל לפרוס את ההגנה האווירית שלה כדי להגן על נכסיה באזור לקראת פלישה קרקעית צפויה לעזה, כך מסרו גורמים אמריקאים וישראלים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי הדיווח, הפנטגון בדרכו לפרוס באזור כמעט תריסר מערכות הגנה אווירית מפני טילים ורקטות, כולל עבור חיילי ארה"ב המשרתים בעיראק, סוריה, כווית, ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות הערביות. פקידים אמריקאים שכנעו את עמיתיהם הישראלים להמתין עד כמה שניתן עם הפלישה לצורך ההתארגנות.

ישראל גם לוקחת בחשבון בתכנון שלה את המאמץ לספק סיוע הומניטרי לאזרחים בתוך עזה, כמו גם את המאמצים הדיפלומטיים לשחרר בני הערובה נוספים שבידי חמאס.

אבל האיומים על חיילי ארה"ב מהווים דאגה עליונה, אמרו גורמים אמריקאים. צבא ארה"ב ובכירים אחרים מאמינים כי כוחות אמריקאים יהיו מטרות של קבוצות וארגוני טרור שונים ברגע שהפלישה תחל.

עד כה בעיראק ובסוריה, היו לפחות 13 התקפות כאלה, באמצעות מל"טים וטילים, שהביאו למוות של קבלן אמריקאי אחד ולהשמדת מל"ט אמריקאי, כך לפי גורמים אמריקאים. לפחות שני 24 חיילים נפצעו בסוריה ועוד 10 בעיראק, אמרו גורמי ההגנה, כמעט כולם פצועים קל.

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד