ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
ראש כוח קודס השתתף בתרגיל

כ-500 מחבלי חמאס התאמנו באיראן לפני ההתקפה ב-7 באוקטובר

דיווח בארה"ב כי לוחמי חמאס התאמנו באיראן לפני ההתקפה 7 באוקטובר. בערך 500 חמושים פלסטינים קיבלו הדרכות לחימה מיוחדות במתקנים איראניים בספטמבר האחרון

כ-500 מחבלי חמאס התאמנו באיראן לפני ההתקפה ב-7 באוקטובר
תרגיל של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בשבועות שקדמו למתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, מאות מלוחמי הארגון הרצחני קיבלו אימוני לחימה מיוחדים באיראן, כך לפי אנשים הבקיאים במודיעין ששוחחו עם עיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'.

כ-500 חמושים מחמאס ובעלי ברית חמאס, כמו הג'יהאד האסלאמי, השתתפו בתרגילים בספטמבר, שהובילו קציני כוח קודס, זרוע של חיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן.

בכירים פלסטינים והגנרל אסמעיל קאאני, ראש כוח קודס, השתתף גם הוא בתרגיל.

יותר מ-1,400 בני אדם, רובם אזרחים, נרצחו ב-7 באוקטובר על ידי לוחמי חמאס שזרמו דרך הגבול מרצועת עזה. מאות אחרים נחטפו לעזה, שם הם מוחזקים כבני ערובה.

תוקפי חמאס השתמשו ברחפנים אוויריים כדי להשבית עמדות תצפית ישראליות וציוד מעקב היי-טק. חלקם השתמשו במצנחי רחיפה כדי לטוס לישראל. אחרים רכבו על אופנועים, שימוש נפוץ על ידי ארגונים חצי-צבאיים איראניים אך לא על ידי חמאס עד 7 באוקטובר.

פקידים אמריקאים אמרו שאיראן אימנה באופן קבוע חמושים באיראן ובמקומות אחרים, אך הם והאנשים המכירים את המודיעין אמרו שאין להם מידע המצביע על כך שאיראן ערכה אימונים במיוחד כדי להתכונן לאירועי ה-7 באוקטובר.

חמאס איראן עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד